Contact: Marin Radu Ionuț
Proiectul implementează jocul Simon Says folosind un buzzer. Scopul proiectului este atât de a relaxa utilizatorul cât și de a-i exersa memoria.
Atunci când vrei să iei o pauză de la probleme tale poți încerca un joculeț interesant care te și relaxează, dar îți și antrenează memoria. O alegere inspirată ar fi Simon Says. Interacțiunea cu utilizatorul o reprezintă un buzzer și câteva butoane.
Am folosit un potențiometru pentru a amplifica sunetul buzzer-ului. Butoanele sunt legate la o rezistență de pull-down, fiind active pe HIGH.
Piesă | Descriere |
---|---|
Plăcuța de bază PM 2019 | Plăcuța pe care sunt lipite toate piesele |
Microcontroller ATMEGA324A-PU | Asigură legătura între celelalte piese |
Push Button | La apăsare va genera un sunet specific butonului |
Buzzer | Va scoate sunetele pe care să le creăm cu ajutorul butoanelor |
LCD 1602 | Vor fi afișate date despre nivelul curent |
Leduri | Folosite pentru anumite nivele ale jocului |
Rezistențe | Pentru butoane și leduri |
Jocul constă în redarea unor sunete distincte de către buzzer și reproducerea din butoane. Sunt 5 butoane (PB3-PB7), fiecare având atribuit câte un sunet. Butonul PB2 pornește nivelele, care constau într-o succesiune de sunete pe care jucătorul trebuie să le reproducă din butoane. Înainte de a începe jocul și între nivele există pauze în care jucătorul poate exersa butoanele.
Primele 3 nivele se deosebesc prin viteza de redare a sunetelor de către buzzer (PB0). Nivelele 4 și 5 conțin și capcane. O capcană este reprezentată de un led (PA0) care se aprinde la anumite sunete, însemnând că acelea trebuie ignorate.
La fiecare nivel sunt afișate pe LCD date despre nivel (ex. nivelul propriu-zis, viteza sunetelor, dacă conține sau nu capcane). De asemenea după fiecare nivel se afișează statusul nivelului, adică dacă a fost câstigat sau pierdut.
La fiecare apăsare de buton rețin într-un vector id-ul sunetului scos de acel buton. După terminarea secvenței de sunete, acest vector este comparat cu un vector de răspunsuri corecte pentru nivelul respectiv, pentru a se decide dacă jucătorul trece la urmatorul nivel sau se încheie jocul.
Videoclip: Simon Says
Arhiva proiectului: Proiect Simon Says
Arhiva bootloader-ului: Bootloader 2019
Arhiva proiectului conține: