Multi Game

Introducere

  • Proiectul constă în realizarea unui dispozitiv portabil pentru jocuri, similar consolelor 9999 in 1. 1)
  • Scopul acestui proiect este de a construi un dispozitiv interesant și distractiv care ne va ajuta să retrăim nostalgia copilăriei.

Descriere Generală

Schemă Bloc

 Schemă bloc

Descriere

  • Dispozitivul va dispune de o interfață grafică și de 7 butoane de control: sus, jos, stanga, dreapta, OK, pauză, înapoi.
  • La pornire, utilizatorul va putea selecta cu ajutorul butoanelor sus-jos unul dintre jocurile preinstalate din lista afișată pe LCD.
  • La apăsarea butonului OK jocul selectat pornește, acesta putând fi controlat cu ajutorul butoanelor sus-jos, stânga-dreapta și OK.
  • La apăsarea butonului pauză jocul se oprește până la apăsarea butonului pauză din nou, care repornește jocul de unde a fost oprit inițial.
  • La apăsarea butonului înapoi jocul este terminat și interfața grafică revine la lista de jocuri preinstalate, oferind posibilitatea pornirii altui joc.

Lista De Piese

  • Componentele de bază 2)
  • Componentele opționale 3)
  • Display LCD Nokia 5110 4)
  • Plăcuța imprimată PM2019 5)
  • Microcontroller ATmega324 6)
  • Carcasă, butoane, fire de legătură
  • Acumulator reîncărcabil pentru portabilitate 7)
  • Două switch-uri pentru power și lumina de fundal

Schema Electrică

 Schema Electrica

Hardware Design

  • Începând cu plăcuța terminată, am legat display-ul Nokia 5110 la Port C și butoanele la Port A. Pentru ground-urile pentru butoane am folosit ground-urile de la Headerul Servo și ground-ul de la Headerul Serial.
  • Butoanele și display-ul le-am lipit pe o plăcuță de test și am adăugat un power bank pentru portabilitate. Am adăugat și două switch-uri, unul de power și unul pentru lumina de fundal. Totul mergând perfect, a trebuit să găsesc o carcasă destul de încăpătoare pentru proiect. Fiind dezamăgit de prețul exorbitant al carcaselor dedicate, am folosit o cutie pentru sandwich-uri din dotare. Pentru că nu am putut să marchez butoanele, am lipit o legendă ușor de înțeles.

Software Design

  • Dezvoltarea software a fost făcută în Atmel Studio 7.0.
  • Am început implementarea folosind bibliotecile nokia_5110.h și english_6x8_pixel.h găsite pe internet. Mai târziu am descoperit logo-ul AVR in hexa și am decis să îl folosesc în cadrul meniului.
  • Inițial am implementat doar meniul, asigurându-mă că butoanele sunt bine conectate și merg. O dată ce am obținut un meniu funcțional și pagina „Despre”, am pornit cu implementarea jocurilor propriu-zise.
  • Am început cu tadiționalul joc X si 0. Jocul se bazează pe o matrice de 3 pe 3, inițial plina de linii, apoi cu ajutorul butoanelor, jucătorii (2 la număr) aleg locul pe care vor să își pună simbolul. Dacă sunt detectate 3 simboluri în linie, acel jucător a câstigat și jocul se termină. Dacă sunt umplute toate spațiile fără a se detecta 3 simboluri în linie, jocul se termină cu o remiză.
  • În final, am reușit să implementez un joc Brick Breaker denumit Blox. Într-o matrice de 14 pe 3 este salvată existența cărămizilor, platforma se mișcă cu butoanele stânga-dreapta iar jocul pornește la apăsarea butonului OK. Dacă bila se lovește de linia centrală a platformei, bila ricoșează în sus, dacă se lovește de linia din stânga, ricoșează în stânga, iar dacă se lovește de linia din drepta ricoșează în dreapta. Jucătorul are 3 vieți ca să distrugă toate cărămizile. În caz contrar, jocul este pierdut.

Rezultate Obținute

  • Per total am obținut un produs perfect funcțional care îndeplinește tot ce îmi propusesem când am ales acest proiect. Totul este funcțional, iar dispozitivul este destul de portabil, chiar dacă carcasa este mai mare decât mi-aș fi dorit.

 Multi Game  Blox  X si 0

Concluzie

  • Acest proiect m-a ajutat foarte mult să îmi antrenez capacitățile de inginer și consider că s-a meritat tot efortul depus considerând rezultatele obținute.

Download

Jurnal

Dată Activitate Observații
19.04.2019 Idee Proiect M-am decis asupra temei proiectului
19.04.2019 Lipituri Partea 1 Am început lipitul componentelor
21.04.2019 Crearea Paginii Wiki Prima versiune a acestei pagini
25.04.2019 Terminare Lipituri Am terminat lipitul componentelor
09.05.2019 Prezentare Plăcuță Terminată Prezentarea plăcuței la laborator
16.05.2019 Rescriere Bootloader Rescriere bootloader la laborator
21.05.2019 Programare Meniu Programarea meniului principal
22.05.2019 Programare Jocuri Programarea celor două jocuri
23.05.2019 Montare Carcasă Montarea carcasei si a acumulatorului
24.05.2019 Actualizarea Paginii Wiki Versiunea finală a acestei pagini

Bibliografie/Resurse

  • Link-urile sunt atașate sub forma notelor de subsol de la sfârșitul paginii.

Generate PDF

pm/prj2019/dionita/multi-game.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0