Introducere

Tema proiectului pe care l-am ales este realizarea unei masinute ce poate fi controlata prin bluetooth. Masinuta teleghidata va fi controlata prin intermediul unei aplicatii Android. Masina va putea merge inainte/inapoi si va putea vira stanga/dreapta, va claxona si va avea faruri.

Scopul proiectului este de a dobandi mai multe informatii despre programarea cu microprocesoare, de a vedea cum functioneaza partea hardware intr-un sistem si de a reusi in final sa creez o legatura intre hardware si software astfel incat sa obtin ceea ce mi-am propus. Mi s-a parut interesanta ideea de a realiza un astfel de proiect pentru ca nu am mai avut o astfel de provocare pana acum si consider ca aceasta experienta ma va ajuta in viitor.

Descriere generala

Masinuta teleghidata va fi controlata prin bluetooth de pe un telefon mobil printr-o aplicatie Android. Modulul de bluetooth va prelua comenzile de la aplicatie si va comunica mai departe driver-ului de motoare care va actiona motoarele. Atat modulul bluetooth, cat si driver-ul de motoare vor fi legate la microcontroller. Motorul are rolul de a accelera masinuta, iar servomotorul este folosit pentru viraje. Va fi nevoie de o baterie pentru alimentarea placutei si de o baterie pentru masinuta. Ledurile si buzzer-ul vor fi legate la placuta si vor fi actionate tot din aplicatia Android de pe telefon.

Schema bloc

Hardware Design

Lista piese

Componente Cantitate
Placa & componente de baza 1
Driver de motoare L298N 1
Modul Bluetooth HC-05 1
Motor + servomotor + roti 1
Buzzer 1
Led-uri 4
Baterie alimentare placuta 1
Baterie alimentare masinuta 1
Condensator ceramic 100nF 1
Condensator electrolitic 10uF la 16V 1
TO-220 stabilizator de tensiune 7805CT 1
Conector mufa adaptor CONNECT JACK 2089 1
Fire mama-mama
Fire mama-tata

Schema electrica

Software Design

Codul penntru proiect a fost scris folosind mediul de dezvoltare Notepad++, iar limbajul utilizat a fost C. Pentru compilare am folosit WinAVR. Pentru a transmite comenzi catre placuta, am folosit aplicatia Bluetooth RC Controller Car, luata de pe Magazin Play. [1]

Pentru transmisia datelor am folosit USART. Functiile folosite sunt cele din laborator: init si receive. Astfel, functia USART0_init are rolul de a initializa controller-ul USART, iar functia USART0_receive primeste un caracter print USART. Pentru a seta pinii de iesire si pentru a seta valorile de inceput am folosit functiile set_ports si default_values. Apoi, dupa initializarea porturilor folosite, astept mesaje prin bluetooth de la aplicatia Android. Atunci cand primesc un caracter, verific ce caracter am primit si in functie de acesta, setez porturile corespunzatoare pentru diversele actiuni: mers inainte/inapoi, viraj stanga/dreapta, activare/dezactivare claxon, porneste/stinge faruri.

[1] - details

Rezultate obtinute

In urma acestui proiect, am obtinut o masina teleghidata complet functionala. Masina construita are urmatoarele functionalitati: mers inainte/inapoi, viraj stanga/dreapta, buzzer pentru claxon, faruri si pozitii.

Concluzii

Mi-a placut aceasta idee de proiect. A fost interesant ca am imbinat hardware-ul cu software-ul pentru a construi ceva practic. In final, am fost multumit si bucuros ca am reusit sa obtin o masina teleghidata complet functionala facuta de mine.

Jurnal

  • Documentare
  • Cumparare piese
  • Lipire placuta
  • Testarea pieselor pentru masinuta
  • Asamblare componente + testare functionalitati
  • Scrierea codului
  • Rezultat

Download

Bibliografie/Resurse

Resurse hardware:

Resurse software:

Wiki: prj2018

pm/prj2019/dionita/756491.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0