Andrei-Ștefan TRIFU (87919) - Nambenz teleghidat

Autorul poate fi contactat la adresa: andreitrifu.acs@gmail.com

Introducere

Nambenz este o mașinuță electică controlată remote printr-o aplicație Android. Pe lângă funcționalitățile de bază pe care le deține, Nambenz oferă opțiunea de Pilot Automat. Prin intermediul acesteia, ea poate preia controlul direcției și poate evita impactul cu diferite obstacole întâlnite pe drum folosind un set de senzori poziționați frontal. Aplicația de control oferă posibilitatea utilizatorului să vizualizeze un vitezometru și să aibă acces la butoanele de direcții, precum și cel de pilot automat.

Descriere Generala

Sistemul va conține 3 componente:

  • Componenta de procesare (microcontroller-ul)
  • Aplicația de control (aplicație Android de control al vehiculului)
  • Mașina teleghidată cu modul Bluetooth pentru comunicare cu aplicația de control, senzori frontali pentru opțiunea Pilot Automat, baterie pentru alimentare, motor pentru tracțiune față-spate și motor/servomotor pentru direcție.

Schema Bloc

schema_bloc_pm.jpg

Hardware Design

Lista de piese

  • Placa de baza PM2019
  • Led frontal
  • Senzor frontal HC-SR04
  • Motor de tractiune
  • Motor de directie
  • Modul Bluetooth HC-05
  • Driver de motoare L298N
  • Baterie (9V) pentru alimentare placuta
  • Baterii (4x 1.5V) pentru alimentare driver de motoare
  • Reducator de tensiune la 5V

Schema Electrica

Software design

Aplicatii software folosite pentru realizarea proiectului:

  • Sublime Text 3.0
  • Arduino Bluetooth RC Car - aplicatia de control a masinutei
  • Autodesk Eagle 9.4.0 - schema electrica

Rezultate obtinute

O masinuta teleghidata functionala cu senzor pentru detectarea si evitarea obstacolelor si mod autopilot! Toate obiectivele propuse au fost indeplinite, astfel:

  • Masinuta poate fi controlata remote, folosind aplicatia de Android;
  • Se poate misca pe directiile primare (Forward, Backward, Left, Right);
  • Se poate misca si pe directii secundare (Forward-Right, Forward-Left, Backward-Right, Backward-Left);
  • Poate face tranzitia in modul autopilot si inapoi;
  • In modul autopilot, senzorul functioneaza, masina se opreste inainte de impactul cu un obstacol, da inpoi si schimba directia.

img_20190523_220955.jpg img_20190523_221335.jpg img_20190524_171042.jpg img_20190524_171213.jpg

Concluzii

  • A fost un proiect foarte interesant, in special cand am aflat cat de mult debugging se poate face cu multimetrul.
  • Proiectul a fost finalizat pe data de 22/05/2019.

Download

Jurnal

  • [16/05/2019] Achizitionarea ultimelor componente necesare.
  • [17/05/2019] Implementare software schematica si testarea componentei de Bluetooth HC-05.
  • [18/05/2019] Legarea driver-ului de motoare la placuta.
  • [19/05/2019] Debugging, probleme cu alimentarea placutei la baterie.
  • [19/05/2019] Achizitionare de reducator de tensiune la 5V pentru alimentare placuta de la baterie.
  • [20/05/2019] Implementare hardware finala si mare parte din cea software.
  • [21/05/2019] Ajustari suplimentare pentru sensibilitatea senzorului si ultimele modificari.

Bibliografie/Resurse

Download as PDF

pm/prj2019/ctranca/nambenz-teleghidat.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0