A Game of Thrones ⚔️

Autoarea poate fi contactată la adresa: <fc #800080>lavinia.tigaeru@gmail.com </fc>

Introducere

Proiectul presupune un joc de cuvinte afișat pe LCD. Sunt propuse câteva nivele (din ce în ce mai grele), la fiecare apărând pe ecran mai multe litere amestecate ce reprezintă numele unui personaj din Game of Thrones. Cu ajutorul unor butoane, jucătorul va rearanja literele pentru a obține cuvântul corect. La fiecare nivel va exista și opțiunea de cerere a unui indiciu (accesată tot printr-un buton). Jucătorul câștigă dacă termină fiecare nivel înainte să-i expire timpul alocat. Finalul jocului va fi marcat de emiterea cu ajutorul difuzorului a intro-ului mult iubit din serial, plus un mini-joc de lumini din LED-urile RGB.

Scopul jocului este testarea cunoștințelor în materie de Game of Thrones, și totodată o încercare de a trece peste faptul că s-a terminat. :(

Descriere generală

Schema bloc

Jucătorul comunică cu microcontrollerul prin apăsarea butoanelor. Așadar, va exista un buton pentru selectarea și plasarea literelor, două butoane pentru deplasarea stânga-dreapta, și un buton pentru cererea unui indiciu. LED-urile se vor stinge progresiv, cu trecerea timpului. Cand este detectat sfârșitul jocului, dacă jucătorul a câștigat, difuzorul va începe melodia. În ce privește LCD-ul, la începerea jocului vor fi afișate instrucțiunile. De asemenea, vor apărea mesaje specifice în caz că jucătorul a pierdut sau a câștigat. Atât microcontrollerul, cât și LCD-ul, au nevoie de o sursă de tensiune pentru a funcționa.

Schema electrică

Componente hardware

  • plăcuță de bază cu microcontroller (ATMEGA324PA) + componente de bază (condensatoare, bobine, rezistențe etc)
  • butoane de diferite culori
  • LED-uri
  • LCD grafic 1.8TFT SPI, 128×160
  • plăcuță de test
  • fire mamă-mamă
  • difuzor
  • baterie

Logica programului

Jocul conține mai multe panel-uri să zic așa:

- Meniu: de unde jucătorul poate începe direct jocul, sau poate naviga pe panel-ul pentru Instrucțiuni

- Instrucțiuni: logica butoanelor și ideea jocului

instructiuni.jpg

- Joc: unde apar numele și prenumele unui personaj random din dicționarul de personaje (dicționarul conține numele, prenumele, precum și amândouă amestecate, dar și hint-ul); căsuța din centru reține litera curentă selectată; în chenarul din fața dragonului apare hint-ul în caz că este apăsat butonul alb.

- Final: apare o dată cu aranjarea corectă a literelor, afișând mesajul pentru învingător, pornind totodată muzica și ledurile.

Theme song-ul a fost creat printr-un mod prea dureros ca să îl recomand (am trecut prin mai multe portative cu note complet diferite pentru aceeași melodie, le-am căutat frecvențele doar ca să stau apoi să fac echivalența Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si cu A-B-C-D-E-F-G → mai durere decât să treci din inchi in metri). Mai simplu găsiți melodia reprezentată exact cu A-B-etc și economisiți niște timp. Apoi am asignat câte un pattern de LED-uri pe fiecare notă, ca să arate oarecum frumos.

Rezultate

În principal, a ieșit aproape tot ce mi-am propus. Am renunțat la mai multe nivele pentru că ar fi durat prea mult jocul (merge resetat și jucat alt nivel). Mi-a plăcut maxim șa lucrez la el, de la lipit componentele la stat 2 ore să ascult ce notă e greșită în melodie.

Resurse

pm/prj2019/ctranca/a-game-of-thrones.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0