Snake LED

Introducere

O implementare a unui joc clasic Snake folosind o matrice de LED-uri 8×8. Utilizatorul va controla sarpele folsind un joystick.
De asemenea voi folosi un difuzor pentru a avea muzica de fundal si 2 afisaje pe 7 segmente folosite pentru a afisa scorul
obtinut de player.
Utilitatea jocului este evidenta si anume distrarea utilizatorului.

Schema bloc

Lista de piese

  • Matrice LED-uri 8×8
  • Joystick
  • Buzzer
  • Afisaj 7 segmente cu 4 digituri
  • Conectori

Schema electrica

Software Design

Am folosit Timer1 pentru a realiza afisarea scorului pe afisajul cu 7 segmente. De fiecare data cand Timer1 ajunge la 65536 afisajul va activa o cifra, iar la urmatoare intrerupere se va afisa a doua cifra. Si ciclul continua.

Am folosit convertorul analog digital de pe placuta pentru a transforma input-ul analogic de la joystick in input digital. La fiecare “frame” voi lua input pentru axa x si pentru axa y. Deoarece matricea de LED-uri are 16 pini si nu aveam atati pini disponibili pe placuta pentru a o controla am folosit 2 shift registere, unul pentru selectia liniei(8) si unul pentru selectia coloanei(8). Intr-un singur “frame” va trebui sa activez pe rand de mai multe ori segmentele sarpelui la o frecventa mare astfel incat ochiul uman sa observe o imagine continua. M-am folosit de delay-uri pentru a realiza acest lucru.

Rezultate obtinute

Concluzii

Nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult sa lucrez la proiect. Cu siguranta am invatat lucruri interesante si as vrea sa continui proiectul (sa conectez si pinii G si B in viitor) si de ce nu sa incerc sa lucrez si la altele.

Download

Bibliografie/Resurse

pm/prj2019/astratulat/snake-led.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0