Quizador Master Board

Introducere

Proiectul constă în realizarea unei plăcuțe ce va avea rol de Master în cadrul unui joc multiplayer în stil Triviador.

Descriere generală

În cadrul jocului vor exista mai multe plăcuțe de tip Player Board care vor comunica cu o plăcuță de tip Master Board. Cea din urmă va distribui în fiecare rundă a jocului întrebări de cultură generală fiecărui jucător. Răspunsurile acestora vor fi centralizate înapoi pe Master Board, care va decide câștigătorul. Card-ul Micro SD va permite Master Board-ului să încarce diferite jocuri multiplayer, cum ar fi Macao.

schema_block_master_board.jpg

Hardware Design

Lista componentelor necesare:

Plăcuță PM
Ecran LCD Nokia 5110
Card + slot Micro SD
Surse 5V-3.3V
USB hub
Rezistențe

Schema proiectului: Masterul și slave-ul comunica conectând:

RX/TX
GND/GND

Software Design

Mediu de dezvoltare:

Ubuntu on Windows pentru compilat
Windows pentru uploadat codul pe plăcută
Biblioteca Nokia 5110

Funcționare jocului:

Master-ul pornește prin a trimite slave-ului un mesaj pentru a asigura comunicarea corectă între acestea.

Întrebările cu răspunsurile posibile se află pe Master. La fiecare iteratie din Master, întrebările vor fi trimise către Slave, urmând să aștepte un răspunsul ales de Slave. Master-ul îl va anunță dacă răspunsul ales este corect sau nu. După această, procesul este reinitializat, transmițând însă următoarea întrebare. Întrebările vin circular, după ultima întrebare se reia cu prima.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Am reușit să facem două plăcute să comunice. Sincronizarea se bazează pe faptul că send-ul este non blocant în timpu ce receive-ul este blocant. De asemena, nu există o cursa pentru resurse. Această simplifică comunicarea în sensul că printr-o pereche de send și receive, se preda “ștafeta” de la o plăcută la cealaltă, nefiind nevoie de alte forome de sicronizare. Pentru cazul în care există mai multe plăcute Slave, procesul este asemănător. Master-ul va itera prin toate plăcuțele Slave, transmițându-le întrebarea curentă și răspunsul. După această, va aștepta de la fiecare câte-un răspuns și le va transmite dacă acesta este corect sau nu. Abia după ce a primit răspuns de la toate plăcuțele, se va trece la următoarea întrebare.

Download

Bibliografie/Resurse

pm/prj2019/amocanu/mp_gm.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0