Pong Game

Autor

Introducere

Jocul Pong va fi redat pe un display LCD si va fi implementata varianta pentru doi jucatori. Astfel, Pong este un joc asemanator tenisului, in care fiecare jucator controleaza o platforma(pentru tenis - paleta/racheta) si paseaza o minge de la unul la altul. Va fi considerat punct pentru jucatorul A daca jucatorul B nu reuseste sa mai prinda mingea. De asemenea, mingea va ricosa din peretii terenului si din platformele competitorilor. Scorul va fi afisat pe ecran, iar platformele vor fi controlate de jucatori cu ajutorul butoanelor, deplasandu-le la stanga sau la dreapta.

Descriere generală

Schema bloc:

Hardware Design

Listă de piese:

  • Placa de baza cu ATMEGA324
  • 4 butoane
  • LCD Nokia 5510
  • Placa de test
  • Fire

Schema electrica :

Software Design

1. Mediu de dezvoltare

  1. Eagle 9.4.0 → schema electrică
  2. Sublime Text → editor text pentru scrierea codului
  3. HID Boot Flash → Bootloader 2019

2. Biblioteci

In afara bibliotecilor standard cu care interactioneaza aproape orice cod C(stdio, stdlib) si a celor avr(<avr/io.h>, <avr/interrupt.h>) am folosit o biblioteca pentru o mai usoara interactionare cu lcd-ul de nokia.

3. Functionalitati

Am implementat varianta de joc 1vs1. Fiecare jucator controleaza cate doua butoane(unul pentru directia dreapta, celalalt pentru directia stanga) manipuland cele doua platforme pentru a reusi sa ajunga la minge. Se considera punct pentru jucator, atunci cand adversarul sau nu a reusit sa prinda mingea, iar primul la 5 puncte este declarat castigator. De asemenea, la fiecare punct castigat platformele si mingea isi reseteaza pozitiile. Prin apasarea butoanelor se declanseaza o rutina de tratare a intreruperilor pentru ca pozitiile platformelor sa se updateze cum trebuie si pentru ca platformele sa nu iasa din cadran.

Rezultate obţinute

Concluzii

A fost o experienta foarta placuta si cu adevarat inginereasca pentru ca a fost prima oara cand am lucrat la un astfel de proiect. Am fost foarte incantat cand am vazut ca jocul functioneaza pe lcd si ca am reusit sa lipesc totul cum trebuie.

Download

Jurnal

  1. alegerea temei si crearea paginii
  2. placa de baza si schema electrica
  3. lipirea lcd-ului si a butoanelor pe placa de test; testarea functionalitatii lor
  4. implementarea jocului
  5. modificari la pagina de wiki si prezentarea proiectului

Bibliografie/Resurse

pm/prj2019/amocanu/ionutoprea.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0