Flee-P Robot

Realizat de:

Îndrumător:

Introducere

Ideea de a construi robotul FLEE-P a venit de la filmul 'WALL-E' produs de Pixar Animation Studios în 2008.

Cum ar trebui să arate FLEE-P?

  • Când e oprit, va fi un simplu cub ușor de depozitat.
  • Când pornește, cubul se transformă - își ridică capul și se înalță de la sol dezvăluind roțile șenilate.

Ce ar trebui să știe FLEE-P să facă?

  1. Să comunice având un set de replici predefinite.
  2. Să comunice cu un dispozitiv inteligent.
    • Controlul funcțiilor se va face printr-o aplicație mobilă.
  3. Să fie capabil să ruleze fară să se lovească de obstacole.
  4. Să îndeplinească două roluri:
    1. Urmărit - FLEE-P trebuie să fugă de persoana care îl urmărește.
    2. Urmăritor - FLEE-P trebuie să prindă persoana care merge în fața lui.
  5. Să se încarce folosind energie verde.

Care este misiunea lui FLEE-P?

  • Nu, FLEE-P nu va salva planeta de deșeurile toxice. FLEE-P este robotul amuzant pe care orice copil ar trebui să și-l dorească - un robot interactiv care poate alunga plictiseala într-o zi ploioasă și spori distracția într-o zi frumoasă petrecută în parc cu prietenii.


Descriere generală



 Schemă Bloc


Cum lucrează blocurile împreună?

  • uC
    1. Citește date în timp real de la senzorii de distanță pentru a determina direcția în care se va îndrepta robotul.
      • Senzorul de pe capul robotului va fi folosit doar în cazul urmăririi unui 'obstacol'.
    2. Coordonează mișcările capului - sus-jos și stânga-dreapta - folosind cele 2 servomotoare.
    3. Trimite semnal de comandă către:
      • unitatea de comandă a elevatoarelor la pornirea robotului;
      • unitatea de comandă a motoarelor de tracțiune;
      • modulul audio.

Deplasarea se va face asemănător tancurilor - pentru virare se va schimba direcția de rotație a șenilelor.
Se vor folosi 2 motoare pe fiecare parte pentru a spori viteza robotului.
Modulul audio va emite sunete prestabilite - replici amuzante.

  • Unitatea de control a elevatoarelor va acționa motoarele pentru despachetarea robotului. Acestea vor avea o cursă predefinită pentru aducerea robotului în poziția de lucru.
  • Unitatea de control a motoarelor de tracțiune va primi semnale de la uC care îi vor spune în ce direcție trebuie să se deplaseze robotul. Apoi, unitatea variază viteza de rotație a motoarelor pentru obținerea comportamentului așteptat.

Motoarele vor fi alimentate direct din unitatea de control a alimentării.

  • Unitatea de control pentru alimentare va fi responsabilă de furnizarea energiei pentru componente și de preluarea și înmagazinarea energiei electrice de la celula fotovoltaică, pe care robotul o va avea atașată.


Hardware Design


Listă de piese

  1. Motoare:
    1. de tracțiune: MT2204 (brushless) sau JGB37-520 (cu reductor) sau Pololu HPCB 250:1 (cu reductor)
    2. elevatoare: 28BYJ-48 și driver ULN2003 (pas cu pas) sau pas cu pas + reductor
    3. servomotoare: SG90 sau tot motoare pas cu pas
  2. Modul audio: Modul cu Buzzer activ
  3. Senzori distanță: HC-SR04 sau HC-SR04+
  4. Acumulator: LiPo TATTU 1800mAh 18.5V 45C 5S1P sau LiPo Gens ace 2200mAh 14.8V 25C 4S1P
  5. Celulă fotovoltaică
  6. Mărunțișuri pentru unitățile de control: TODO
  7. Mărunțișuri pentru o interfață prietenoasă cu utilizatorul: TODO
  8. Părți mecanice: TODO


Schema PCB


Schema anexe FLEE-P


Software Design


Rezultate Obţinute


Concluzii


Jurnal


Bibliografie/Resurse

pm/prj2019/abirlica/ggm-flee-pursue.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0