Cocktail Maker

Introducere

Dispozitivul are ca scop crearea de cocktailuri. În cazul unei petreceri acest aparat poate combina în mod automat mai multe băuturi în cantitățile dorite. Prin intermediul butoanelor și al LCD-ului se poate selecta băutura dorită, însă modulul blutooth îi oferă capacitatea de a fi controlat și de la distanță. Terminarea unui cocktail este semnalizată vizual, prin LED-uri, cât și auditiv, printr-un buzzer.

Descriere generală

Utilizatorul va alege băutura dorită folosind butoanele și ecranul LCD. Dacă el nu se află lângă aparat atunci va putea da o comandă folosind o aplicație de pe telefonul mobil.

Trei pompe de apa vor fi folosite pentru a introduce în pahar cantitățile predefinite din fiecare ingredient. După terminarea mixului utiliatorul va fi notificat pe aplicația bluetooth, pe dispozitiv se va aprinde un LED și un semnal sonor va fi transmis de către un buzzer.

Schema electrică

External Link

Hardware Design

Lista piese:

  • PCB
  • Modul Bluetooth HC-05
  • Pompe de apă
  • LED-uri
  • Speaker
  • Fire
  • Rezistențe
  • Altele:
    • Tuburi
    • Băuturi

Software Design

Aplicația folosește inputuri atât de la butoane cât și de la aplicația de mobil prin bluetooth. Pentru a realiza sincronizarea a fost nevoie de folosirea întreruperilor pe pinii de receptie ai microcontrolerului(RX/PD0). Astfel opțiunea aleasă de utilizator va fi afișată atât pe ecranul LCD, cât și pe telefon. Pentru mixul de băuturi aplicația va avea predefinit un timp în care se vor acționa pompele în funcție de băutura aleasă. La final un LED și un buzzer se va activa pentru a anunța terminarea băuturii.

Librării folosite:

  1. avr/io.h: pentru operațiile de IO
  2. avr/interrupt.h: pentru operațiile cu întreruperi.

Editor text: Notepad++ Arhiva:cocktail_final.zip

Rezultate Obţinute

Concluzii

Proiectul a fost unul dintre cele mai interesante de până acum din facultate.
A reprezentat cel mai bun mod de a învăța și înțelege cum sunt folosite componentele fizice pentru a crea un produs cu o utilitate practică.
Un lucru interesant a fost faptul că am trecut print toate etapele de creare: idee, design, schema, achiziționarea pieselor și legarea componentelor (tot 
aici am învățat și care sunt părțile care necesită mai mult timp precum designul efectiv al proiectului).
Un obstacol de care nu credeam că mă voi lovi a fost achiziționarea pieselor, unde am întâmpinat probleme precum funcționarea corectă doar a unor componente,
primirea de alți tranzistori și condensatori decât cei comandați și altele. Pare a fi o problemă minoră însă timpul pierdut pierdut a
fost destul pentru încetinirea proiectului.

Acest proiect mi-a oferit startul pentru începerea altor proiecte. 

Bibliografie/Resurse

pm/prj2019/abirlica/ciceasa-sorin-cocktail-maker.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0