Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul consta in realizarea jocului Table Hockey cu o tabela de scor. Jucatorul trebuie sa duca pucul prin alunecare in poarta adversarului, la final castigand cel cu un numar mai mare de lovituri. Jocul este de 2 persoane, jucatorul rosu si jucatorul albastru, iar in momentul cand unul dintre acestia puncteaza, arena va lumina culoarea celui care a obtinut punctul. Pe tabela de scor(LCD) vor aparea atat scorul, cat si timpul ramas din joc. Ideea a plecat de la mini-game-urile din mall si sunt sigura ca vor fi doritori care vor sa joace.
Proiecul presupune contruirea unui “arbitru” pe langa jocul in sine.
Jocul porneste la apasarea butonului Start si se termina in momentul cand se ajunge la scorul de 3 puncte, fiind jucat de un jucator rosu si albastru. Controlul jucatorului pentru puc se va face folosind magneti.
In momentul cand un jucator puncteaza, un senzor de miscare aflat in poarta inregistreaza pucul, iar arena va lumina in culorile castigatorului. In acelasi timp, si un buzzer va semnala punctul obtinut, iar pe LCD se vor afisa scorul.
Produs | Cantitate | Informatii |
---|---|---|
Senzori IR | 2 | 8325-MODUL-SENZOR-INFRAROSU-EVITARE-OBSTACOL.html |
RGB Led Strip | 2metri | magazin de pe Maica Domnului |
Buzzer | 1 | 10-modul-cu-buzzer-activ.html |
Lcd color ST7735 | 1 | 3552-modul-lcd-de-144-cu-spi-i-controller-st7735-128x128-px.html |
Tranzistori NPN | 3 | 2953-tranzistor-npn-de-putere-tip41c.html |
Rezistenta 100R | 3 | Maica Domnului |
Fire mama-mama | 20 | 880-fire-colorate-mama-mama-10p-10-cm.html |
Fire tata-tata | 10 | 889-set-fire-tata-tata-10p-20-cm.html |
Placa de test | 1 | 11037-PLACA-TEST-50X100-PASTILE-ROTUNDE.html |
Header de Pini | 1 | 85-header-de-pini.html |
Fir Nemufat | 1m | 392-fir-galben-cu-diametru-de-1-mm-la-metru.html |
Dupa ce am construit masa si montat piesele, si anume senzorii IR in fiecare poarta si banda de leduri in arena de joc, am inceput partea de soft. Pentru implementare am pornit de la laboratoarele 2 si 3, codul fiind scris in Sublime si compilat cu avr-gcc.
In momentul in care senzorii inregistreaza o miscare, se declanseaza o intrerupere in care se va aprinde banda de leduri fie in culoarea rosie, fie in culoarea albastra. In acelasi timp, se va activa si buzzerul pe timer1, iar pe displayul lcd se va actualiza scorul jocului.
La final, pe lcd se va afisa cine a castigat jocul.
Am realizat un joc distractiv de jucat cu prietenii, simplu de construit, si un “arbitru” care sa tina evidenta scorului si sa anunte fiecare punct atat prin joc de lumini, cat si sonor.
Mi-a placut sa lucrez la acest proiect, mi s-a parut foarte interesant sa realizez totul de la zero si sa construiesc ceva functional.
Initial, nu credeam ca o sa termin sau ca o sa mearga ceva si mi-era teama sa nu cumva sa ard placa. Cele mai multe batai de cap
le-am avut cu LCD-ul
initial cumparasem unul color ST7735 SPI pe ideea ca este asemanator cu cel de la laborator si nu o sa am probleme,
insa nu a fost asa. Am tot incercat biblioteci si nimic, asa ca am trecut la un LCD pe 16×2 biti.