Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Mood Light este un obiect decorativ cu scopul de a transforma locuinta intr-un mediu ambiental. Modul de iluminare are un impact foarte mare asupra starii de spirit, astfel acest dispozitiv poate fi folosit in scop personal pentru terapie sau in cadrul unei petreceri pentru a impresiona oaspetii.
Obiectul decorativ va prezenta o functionalitate de baza in care isi va schimba culoarea dupa un pattern predefinit. Aditional, lampa isi va schimba culoarea la o bataie din palme sau dupa muzica din incapere.
Dispozitivul va avea un led RGB de mare putere astfel incat lumina generata sa fie comparabila cu cea a unei lampi obisnuite,iar alimentarea se va face cu un adaptor DC. Pentru schimbarea culorii in functie de nivelul de zgomot voi folosi un clapper compus dintr-un microfon(ce va inregistra zgomotul) si un comparator(pentru a determina nivelul de zgomot). Daca zgomotul este peste un anumit prag atunci se va trece la urmatoarea culoare dintr-o secventa de culori.
Modulele principale
Schema
Lista piese principale:
Schema electrica
Mediu de dezvoltare folosit a fost Atmel Studio iar codul l-am compilat cu avr-gcc. Dispozitivul de iluminat are 6 stari, trecerea dintr-o stare in alta facandu-se apasand butonul conectat la pinul PD6.
Led-urile au fost conectate astfel:
Pentru a afisa un joc de lumini am folosit 2 timere in modul PWM. In starea in care lampa isi schimba culoarea la detectarea zgomotului am folosit pinul PA0 configurat in modul intrare (la care este conectat canalul ADC0), si am citit input-ul dat de amplificator, primit de la microfon.
Lampa isi schimba starea la apasarea butonului, afisand toate culorile, cat si jocul de lumini. In starea in care ar trebui sa detecteze zgomotul acesta nu functioneaza cum trebuie, am intampinat cateva dificultati la realizarea lipiturilor pentru microfon si amplificator.
Proiectul a fost interesant avand in vedere ca nu am mai lucrat cu asa ceva. Pentru partea software, am incercat sa invat din solutiile laboratoarelor cat si din proiectele din anii trecuti. Partea hardware a fost relativ usoare, cu cateva piese arse.