Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Acest proiect reprezinta o implementare a doua jocuri clasice pe LCD, binele cunoscute Hangman(Spanzuratoarea) si Tic-Tac-Toe(X si O). Scopul proiectului este atat de divertisment pentru persoanele implicate in joc dar si didactic, ajutandu-ma sa ma familiarizez cu dezvoltarea partii de hardware a unui proiect cat si cu implementarea software-ului pentru acesta. Ideea de la care am pornit initial a fost de a face un proiect care sa-mi ofere posibilitatea de a invata ceva nou, dar care sa imi si faca placere pe parcursul acestuia. Motivele pentru care consider ca este util le-am expus si mai sus. Pentru altii este o modalitate de divertisment, iar pentru mine este o modalitate foarte buna de a invata.
Pe ecranul LCD-ului va fi afisat un meniu, cu ajutorul caruia se va face selectia jocului. Aceasta selectie se face cu ajutorul a 2 butoane: unul pentru navigare(sus/jos) si unul pentru selectie. Daca jocul selectat este Hangman: Interactiunea se face cu ajutorul a unor butoane. Se va alege un cuvant aleator din dictionar si acesta va fi afisat pe ecran sub forma “_”. Din acest moment, utilizatorul poate sa introduca litere in modul urmator: selectia literei se va face cu ajutorul a 3 butoane(urmatoarea litera, litera precedenta si selectare litera). Jucatorul are 7 vieti la dispozitie.
Daca jocul selectat este Tic-Tac-Toe: Interactiunea se face cu ajutorul a 3 butoane, cu ajutorul carora utilizatorul selecteaza casuta in care doreste sa puna X(sau O), jocul sfarsindu-se atunci cand unul din utilizatori a completat o linie sau o diagonala doar cu X(sau doar cu 0).
Schema electrica:
Mediul de dezvoltare: WinAvr, Programmer's Notepad.
Pentru implementarea functionalitatii LCD-ului m-am folosit de laboratorul 1.
La spanzuratoarea, jucatorul alege litera pe care o doreste, folosindu-se de butoane. La X si O, la fel, jucatorul se misca cu ajutorul butoanelor.
Am avut multe batai de cap cu partea de hard(nu mi-au mers butoane, a trebuit sa le lipesc iar etc), dar in final a iesit ceva functional din care am avut multe de invatat.
Codul sursa: 332cb_ungureanudiana_lcdgames.zip
12-19 aprilie 2018: Alegerea proiectului
18 aprilie 2018: Primirea placutei de baza
21 aprilie 2018: Descrierea generala a proiectului
3 mai 2018: Lipirea pieselor pe placa de baza
6 mai 2018: Schema electrica
20 mai 2018: Am lipit toate piesele
23 mai 2018: Am terminat software-ul
Datasheet LCD 2004 A - 4×20: SPE_IM120424018_EONE_2004_Characters_LCD.pdf
Datasheet ATMEGA324: doc8272.pdf
Biblioteca LCD din Laboratorul 0 - PM 2018