Radu DUMITRESCU (78710) - Chicken Invaders LCD
Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Introducere
Acest proiect isi propune implementarea unui joc de tip chicken invaders pe LCD controlat prin butoane:
Scop: Realizarea unui proiect, incepand cu componente hardware si pana la partea de software.
Idee: Jocul meu preferat din copilarie este Chicken Invaders, asa ca am decis sa realizez si eu ceva asemanator.
Utilitate: Divertisment si recreere.
Descriere generală
In Chicken Invaders jucatorul trebuie sa distruga gainile invadatoare
dar si sa se fereasca de atacurile lor. Cand jucatorul este invins, acestuia
ii va fi afisat scorul pe ecran.
Se vor folosi butoane pentru a controla nava spatiala:
Hardware Design
Lista de piese:
Microcontroller ATmega
Componente de baza
Butoane
LCD
Fire mama-mama
Placa de test
Schema electrica:
Software Design
Detalii implementare
Miscare nava - se tine minte mereu coordonata x, apoi se deseneaza de acolo
Schimbarea directiei - se face prin butoanele stanga dreapta
Jucatorul are trei vieti, daca este lovit de trei ori pierde si apare o imagine corespunzatoare
Pentru proiectilul navei se retin coordonatele x si y
Gainile invadatoare sunt retinute intr-o matrice de 9×3 elemente, iar pentru desen doua variabile x si y
Numarul de inamici este memorat, daca ajunge la 0 apare o imagine de victorie pe ecran
Coliziunea proiectilului cu gainile se verifica in functie de coordonatele de mai sus si un offset in functie de index-ul gainii
Pentru ouale lansate de gaini, se memoreaza coordonatele intr-o matrice 9×2
Rezultate Obţinute
Concluzii
A fost o experienta interesanta. Partea mai dificila a fost cea de hardware, lipitul componentelor.
Partea software nu a fost foarte grea, a fost putin incomod lucrul cu pixeli si caractere.
Consider ca proiectul mi-a deschis orizonturile spre lumea embedded.
Download
Bibliografie/Resurse
Documentația în format
PDF