Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul consta in realizarea jocului Pong pe LCD, care simuleaza un joc 2D de tenis de masa.
Fiecare jucator va avea 2 butoane prin care isi poate controla paleta in doua directii: sus si jos. Comenzile vor fi procesate prin intermediul placutei si rezultatele afisate pe LCD. Jocul se termina atunci cand unul dintre jucatori ajunge la scorul de 8 puncte.
Lista de piese:
Butoanele sunt distribuite in felul urmator:
Pentru conectarea LCD-ului am utilizat firele mama-mama ca si in schema electrica. Butoanele au fost implementate cu ajutorul placii breadboard, si a firelor mama-tata si tata-tata (am incercat initial cu o placa de test insa am avut probleme cu lipitul firelor). Nu am mai utilizat rezistente pentru acestea, am activat rezistentele de pull-up direct din cod. De asemenea, am avut grija ca placuta sa fie alimentata la 3.3V, si nu la 5V pentru a nu arde displayul.
Mediu de dezvoltare:
Librarii:
Algoritm:
Jocul se deschide cu ecranul de start, dupa care se alege o directie random de deplasare a mingii. Cand timp jocul nu s-a terminat, se deseneaza platformele, scorul si mingea, dupa care:
Primul jucator care ajunge la scorul de 8 puncte castiga. Jocul se va reseta de la butonul de reset. Am utilizat functiile din libraria Quantum Torque, precum si makefileul propus de acestia.
A fost un proiect interesant din care am invatat foarte multe. Am avut mari emotii cu displayul si ca nu o sa imi mearga nimic, insa satisfactia este imensa atunci cand vezi ca un proiect la care ai muncit saptamani la rand, prinde incet incet contur si la final, chiar functioneaza.