Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Scopul proiectului este de a realiza un joc pe o matrice de leduri ce poate fi controlat cu miscarile mainii. Acesta va deschide calea catre a crea jocuri pe PC-uri cu placi grafice performante si a folosi interactiunea fizica cu jucatorul pentru a prelua datele.
Jocul va consta in “consumarea” de catre caracter (un led ce se aprinde si se stinge constant) a tuturor bilelor de pe harta in cat mai putine miscari. Cand se consuma toate bilele se va afisa numarul de pasi pe care jucatorul l-a facut (in afara cazului in care face mai mult de 100 de pasi, atunci se va afisa o fata trista ).
Numar de piese | Nume piese | Observatii |
---|---|---|
1 | Placa de baza cu ATMega324 | |
1 | Senzor de miscare MPU6050 | |
1 | Matrice LED MAX7291 | |
1 | UART CH340G (pentru debug) | |
8 | Fire mama-mama 10 cm | |
8 | Fire mama-mama 30 cm | |
4 | Fire tata-tata 30 cm | |
1 | Cablu de alimentare |
Schema Electrica:
Am folosit ATMEL Studio 7. Am folosit biblioteci pentru toate cele 3 componente: Senorul MPU, Matricea de LED-uri si seriala prin USB.
Am creat functii de afisare a cifrelor pentru afisarea rezultatului la final si diferite “imagini”.
Ca algoritm am preluat date de la senzorul MPU 6050 si le-am transformat in pitch si roll pentru a stii in ce directie sa misc caracterul pe matrice.
Dificultatea a constat in intelegerea functionalitatii pieselor cumparate. Dupa ce am realizat cod care sa produca efecte simple dorite ( aprinderea sau stingerea unui bec, citirea uneia dintre valorile date de senzor), am putut sa scriu cod mai complicat ce a condus la realizarea jocului.
Documentatia senzorului de miscare MPU 6050: https://www.invensense.com/wp-content/uploads/2015/02/MPU-6000-Register-Map1.pdf
Documentatia matricei de LED-uri: https://www.sparkfun.com/datasheets/Components/General/COM-09622-MAX7219-MAX7221.pdf