Mihail-Cătălin JIPA (78477) - Jocul Pong

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

  • Joc cu afisaj pe display. Necesita 2 jucatori.
  • Scop: Apararea portii proprie si inscrierea de puncte/goluri in poarta adversarului, controland o paleta.
  • Ideea de la care am pornit: jocul in sine, este un clasic.
  • Este util, deoarece: se invata concepte noi si in acelasi timp aflu implementarea unui joc preferat.

Descriere generală

Jocul incepe prin apasarea unui buton de START. Fiecare jucator controleaza paleta aferenta prin 2 butoane(UP, DOWN), care vor misca paleta pe o singura directie. Cand mingea atinge peretele adversarului, numita si poarta se obtine 1 punct. Mingea va porni aleator spre unul dintre jucatori la fiecare inceput de partida. Dificultatea jocului poate fi modificata: adica se poate alege o dimensiune mai scurta a paletelor, fapt ce va ingreuna apararea portii(EASY, MEDIUM, HARD). Dificultatea va putea fi aleasa din meniu. In meniu avem urmatoarele optiuni: START GAME, SELECT DIFICULTY. Selectia unei optiuni din meniu se va face prin apasarea butonului START. O sa mai existe un buton de intoarcere la meniu din joc numit MENU.

Schema bloc:

Hardware Design

Piese

Piese Model Cantitate
Placa de bază cu microcontroler ATMega324A-PU 1
LCD ILI9163 1
Buton 6
Fire 16

Schema electrica

Software Design

  • Mediu de dezvoltare: Sublime Text Editor
  • Biblioteci folosite: TFT144

Rezultate Obţinute

In poze se poate observa functionarea LCD-ului, pe care am testat cateva functii: culori, text etc. Insa am intampinat o problema cu placuta. Am reusit sa incarc doar o data hex-ul de test, si ulterior hex-ul pentru testarea LCD. Sper sa reusesc sa incarc jocul in sine, cu succes.

Concluzii

  • Proiectul in sine nu poate fi incadrat la teme, pentru ca a fost chiar interesant si interactiv.
  • Am invatat sa fac lipituri si cum sa folosesc corect o documentatia pentru a face schema electrica si corect legaturile pieselor extra.
  • Cea mai mare bataie de cap a fost cu LCD-ul, la care am gasit cu greu o biblioteca care sa functioneze. Implicit cele dedicate ecranului nu au mers. Am ajuns sa folosesc o biblioteca ce a fost preluata din python si adaptata de cineva pe github.

Download

Jurnal

  • Saptamana 8: Alegerea proiectului.
  • Saptamanile 9-10: Lipirea componentelor pe placa de baza.
  • Saptamanile 11-12: Achizitionarea si lipirea componentelor suplimentare.
  • Saptamana 13: Dezvoltare software.

Bibliografie/Resurse

  • Documentația în format PDF
pm/prj2018/aandreica/pong_mihai.jipa.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0