Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul ales reprezinta implementarea popularului joc 2D Tetris cu ajutorul unui ecran LCD si a unor butoane. Cu ajutorul ecranului LCD, se vor afisa piesele si progresul facut de utilizator, iar cu ajutorul butoanelor, jucatorul va putea misca piesele stanga sau dreapta si le poate plasa unde doreste.
Scopul proiectului, din punctul meu de vedere, consta in asimilarea cunostintelor de programare cu microcontroller-ul AtMega 324, conectarea si programarea unui ecran LCD, si de asemenea utilizarea unor butoane pentru a manipula datele.
Ideea de la care am pornit a fost implementarea cerintelor ultimului laborator.
Utilitatea proiectului consta in familiarizarea cu microcontrollere si diverse componente electronice, cat si crearea unei placute de baza.
Ecran Grafic LCD - va fi folosit pentru desenarea pieselor specifice jocului Tetris, si a diferitelor etape ale jocului. Butoanele - vor fi folosit pentru a putea interactiona cu piesele din joc, cu ajutorul acestuia putand muta o piesa individuala fie stanga, fie dreapta. Buzzer - folosit pentru a genera diverse sunete in timpul jocului
Schema de baza
Piese necesare :
Am folosit bibleoteca de nokia 3310 lcd.c, lcd.h ( Written by Tony Myatt - 2007 Quantum Torque - www.quantumtorque.com) si am creat functii auxiliare in care desenam pixelii, in functie de logica jocului Tetris. Ca mediu de dezvoltare am folosit AVR Studio.
Rezultatul obtinut este acest joc Tetris: s!AnuEZMD0850piFHbsaUdUKqlDRD4
Un proiect interesant, unde am luat contact cu partea hardware dar si cu partea software. Per total a fost un proiect din care am avut ce invata.
Arhiva cu surse: andrei_aciobanitei.zip
Video in care este prezentata functionalitatea jocului–link OneDrive: s!AnuEZMD0850piFHbsaUdUKqlDRD4