Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul constă în crearea unui dispozitiv de irigare a plantelor în funcție de umiditatea din sol.
Sistemul de udare a plantelor este împărțit în patru părți:
1. Umiditatea solului este determinată cu ajutorul unui senzor aflat în sol. Rezultatul este transmis către microcontroller pe un port de intrare.
2. Luminozitatea este determinată cu ajutorul unui senzor de lumină rezistiv. Rezultatul este transmis către microcontroller pe un port de intrare.
3. Microcontrollerul preia măsurătoarea din sol (gradul de umiditate) și intensitatea luminii, iar în funcție de nivelurile de umiditate și luminozitate, acesta trimite comandă de pornire către pompă.
4. Acționarea pompei.
Componente | Cantitate |
---|---|
Modul cu senzor de umiditate a solului | 1 |
Modul cu senzor de lumină | 1 |
Rezistențe | 8 |
Diode | 2 |
Leduri | 6 |
Releu | 1 |
Conectori | 16 |
int ADC_voltage() { }
int ADC_get(uint8_t channel) { }
void ADC_init(void) { }
void pornestePompa(void) { }
void oprestePompa(void) { }
Proiectul funcționează, mai puțin partea în care ar trebui să acționez pompa. În schimb, releul acționează un led roșu (acest led simulează funționarea pompei, cât timp acesta stă aprins, pompa ar fi mers).
Am inclus un led care se aprinde dacă există luminozitate.
Am inclus un led care stă aprins dacă este umiditae suficientă; licăre dacă planta trebuie udată, dar mai rezistă până la lăsarea întunericului; stă stins dacă nu este suficientă umiditate în sol.
Dispozitivul de udare a plantelor funcționează în felul următor:
Preluarea datelor de umiditae și luminozitate funcțonează destul de bine, acestea fiind destul de precise.