Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Am ales sa fac un proiect al carui scop este acela de a optimiza durata semnalelor semafoarelor dintr-o intersectie de tip cruce in functie de densitatea de masini care asteapta la fiecare semafor si de eventuale urgente, cum ar fi trecerea unei ambulante sau a unei coloane oficiale. Locuind in Bucuresti de cand sunt la facultate mi-am dat seama ca nu-mi doresc o masina in curand deoarece cozile la fiecare semafor sunt infernale, iar nanosecunda se defineste ca fiind distanta de la culoarea verde pana la primul claxon. Cred ca este util deoarece ar minimiza efortul oamenilor (cu toate ca exista deja aparate care grabesc un anumit semafor - ex. pietoni).
In mod natural, fiecare semafor va avea o cuanta de timp pentru culoarea verde si apoi va deveni galben, respectiv rosu, trecand la urmatorul semafor in sens trigonometric.
Senzorii infrarosu vor detecta numarul de masini care vin (respectiv care pleaca) si daca o anumita directie este mult mai plina decat celelalte, se va prioritiza in pofida celorlalte. De asemenea, cuanta de timp poate deveni mai mare in functie de caz.
Evenimentele neasteptate precum trecerea unei ambulante sau a unei coloane oficiale vor avea rang critic din punct de vedere al prioritatii. Pe telefon as vrea sa fie, de asemenea, afisate statisticile intersectiei respective pentru ca atunci cand ajungi in ea sa stii la ce sa te astepti si ar fi ideal sa se poata anunta un ambuteiaj, un accident sau orice altceva urgent pentru a inchide acea banda, iar soferii sa fie anuntati din timp. (de asemenea, de pe telefon va urma sa se poata controla numarul de masini existente in fiecare intersectie daca se doreste testarea fara infrarosu)
Schema generala:
Senzor IR:
Semafor din LED-uri:
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2017:avoinescu:dumitru_alin.