Mădălina-Ioana CARTEȘ (67152) - 2048
Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Introducere
Proiectul constă în implementarea jocului 2048 pe un LCD grafic. Acesta presupune translatarea unor pătrăţele care conţin numere puteri ale lui 2, situate pe o tabelă 4×4. La întâlnirea a două pătrăţele identice, acestea se unesc într-un nou pătrăţel ce conţine suma celor două. Scopul jocului este să se obţină numarul 2048. Utilitatea sa constă în captivarea si relaxarea utilizatorului.
Descriere generală
Jucatorul are posibilitatea de a mişca pătrăţelele prin intermediul a 4 butoane (sus, jos, stânga, dreapta). Dupa fiecare mişcare apar aleator numere de 2 sau 4. Rezultatul va fi afişat pe LCD, iar fiecare mutare va fi evidenţiată de aprinderea unui led. La finalul jocului se va afişa un mesaj care anunţă daca jucatorul a câştigat sau nu.
Schema bloc
Hardware Design
Listă de piese:
placa de bază ATmega324
compomentele de bază
LCD 84×48
placa de test
4 butoane
1 led
fire mamă-mamă
Placa de bază:
Schema electrică:
Placa de bază + Placa adiţională
Cum microcontroller-ul scoate o tensiune de 5V, aceasta a fost limitata la o tensiune de 3.3V pentru alimentarea LCD-ului.
Software Design
Rezultate Obţinute
Proiectul este 100% functional din punct de vedere hardware si software.
Initial este afisat un mesaj si la apasarea oricarui buton se declanseaza inceperea jocului.
La fiecare mutare (apasare pe buton) se aprinde un led, care are rolul de a confirma mutarea facuta.
Jocul se termina in cazul in care nu mai exista spatii libere sau nicio miscare posibila, ceea ce inseamna ca jocul este pierdut. Daca se ajunge la valoarea 2048, jocul este castigat. La final este afisat un mesaj care anunta deznodamantul jocului, impreuna cu scorul total obtinut.
Concluzii
Download
Jurnal
Placa de baza
Placa aditionala continand LCD-ul, butoanele si led-ul
Conectarea LCD-ului, butoanelor si led-ului la placa de baza
Dezvoltare software
Testare
Bibliografie/Resurse
Documentația în format
PDF