Mădălina-Ioana CARTEȘ (67152) - 2048

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul constă în implementarea jocului 2048 pe un LCD grafic. Acesta presupune translatarea unor pătrăţele care conţin numere puteri ale lui 2, situate pe o tabelă 4×4. La întâlnirea a două pătrăţele identice, acestea se unesc într-un nou pătrăţel ce conţine suma celor două. Scopul jocului este să se obţină numarul 2048. Utilitatea sa constă în captivarea si relaxarea utilizatorului.

Descriere generală

Jucatorul are posibilitatea de a mişca pătrăţelele prin intermediul a 4 butoane (sus, jos, stânga, dreapta). Dupa fiecare mişcare apar aleator numere de 2 sau 4. Rezultatul va fi afişat pe LCD, iar fiecare mutare va fi evidenţiată de aprinderea unui led. La finalul jocului se va afişa un mesaj care anunţă daca jucatorul a câştigat sau nu.

Schema bloc

Hardware Design

Listă de piese:

  • placa de bază ATmega324
  • compomentele de bază
  • LCD 84×48
  • placa de test
  • 4 butoane
  • 1 led
  • fire mamă-mamă

Placa de bază:

Schema electrică:

Placa de bază + Placa adiţională

Cum microcontroller-ul scoate o tensiune de 5V, aceasta a fost limitata la o tensiune de 3.3V pentru alimentarea LCD-ului.

Software Design

  • Mediul de dezvoltare: Programmer's Notepad
  • Pentru compilare: WinAVR
  • Librarii: Nokia 3310 LCD
  • HIDBootFlash

Rezultate Obţinute

  • Proiectul este 100% functional din punct de vedere hardware si software.
  • Initial este afisat un mesaj si la apasarea oricarui buton se declanseaza inceperea jocului.
  • La fiecare mutare (apasare pe buton) se aprinde un led, care are rolul de a confirma mutarea facuta.
  • Jocul se termina in cazul in care nu mai exista spatii libere sau nicio miscare posibila, ceea ce inseamna ca jocul este pierdut. Daca se ajunge la valoarea 2048, jocul este castigat. La final este afisat un mesaj care anunta deznodamantul jocului, impreuna cu scorul total obtinut.

Concluzii

  • A fost primul proiect de acest gen pentru mine si mi s-a parut foarte interesant.
  • Proiectul m-a ajutat sa inteleg mai bine cum functioneaza microcontroller-ul ATmega324.

Download

Jurnal

  • Placa de baza
  • Placa aditionala continand LCD-ul, butoanele si led-ul
  • Conectarea LCD-ului, butoanelor si led-ului la placa de baza
  • Dezvoltare software
  • Testare

Bibliografie/Resurse

pm/prj2017/avoinescu/madalina.cartes.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0