Iustina-Astrid SILAGHI (66975) - Electronic Piano

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul presupune urmatoarele functionalitati:

  • interpretarea melodiilor prin redarea a 8 sunete cuprinse intr-o gama folosind claviatura
  • inregistrarea unei melodii cantata prin apasarea butoanelor claviaturii
  • redarea unei melodii inregistrate anterior

Inca de pe parcursul laboratorului, folosirea microcontrollerului ATMega16 mi s-a parut interesanta, la fel si exercitiile muzicale pe care le-am realizat in timpul acestor ore. Acest proiect se bazeaza pe conceptele studiate la laborator si scopul este de a aprofunda aceste cunostiinte. Pianul electric are dimensiuni relativ mici, este usor de transportat si de folosit de orice doritor. Pe langa aceste aspecte, mi-a placut foarte mult ideea de instrument muzical. In final, folosirea proiectului se incadreaza la activitati recreative si ajuta la relaxare in situatiile tensionate cand deadline-urile par de neatins.

Descriere generală

Componentele bloc ale proiectului sunt urmatoarele:

  • claviatura
  • difuzorul
  • butoanele - pentru alegerea optiunii alese(record/play)

Aceste componente sunt legate prin microcontroller.
Blocul Claviatura este bloc de input si contine opt butoane pe care utilizatorul le foloseste pentru a declansa producerea notei dorite.
Blocul Butoane este de asemenea bloc de input. Acesta prezinta doua butoane ce ofera, pe langa modul normal de functionare al pianului, alte doua moduri:

  • record - inregistrarea unei melodii cantate in timp real la claviatura
  • play - redarea melodiei inregistrate

La aceste 2 butoane, se adauga doua LED-uri colorate:

  • verde reprezinta functionarea in modul record
  • albastru reprezinta functionarea in modul play

Blocul Difuzor este blocul de output si reda semnalul in functie de frecventa notei.

Schema bloc

schema_de_bloc.jpg

Hardware Design

Fiecare bloc este conectat pe un anumit port pe cablajul de baza.

Componentele necesare:

  • placa de baza
  • 8 butoane pentru claviatura
  • 2 butoane pentru controlul optiunilor
  • rezistente
  • 1 LED verde
  • 1 LED albastru
  • 1 difuzor
  • 1 condensator

Schema 1 = Schema panou de control
Schema 2 = Schema claviatura
Schema 3 = Schema difuzor

Software Design

Pentru implementarea software, am folosit bootloader-ul pus la dispozitie la laborator si Programmer's Notepad.

Fisierul de executie este piano.c .

Abordarea este asemanatoare cu cea din cadrul laboratorului, folosindu-ma de un vector de frecvente pentru redarea notelor.

Pentru selectarea modului de lucru, se apeleaza metoda corespunzatoare :

  • play_mode()
  • sing_mode()
  • record_mode()

Pentru redarea notelor se foloseste metoda : replay_note() .

Rezultate Obţinute

Acesta este rezultatul :

ASCII

ASCII

Concluzii

Acest proiect a fost unul dintre cele mai interactive si interesante teme pe care le-am avut pe parcursul facultatii. Lipirea placutei aditionale a fost mai dificila pana m-am organizat si mi-am conectata toate componentele intre ele, dar in final a fost o satistfactie sa vad proiectul in forma terminata.
In concluzie, pianul electric nu a fost un proiect dificil, insa notiunile esentiale de proiectarea microprocesoarelor sunt atinse.

Download

Jurnal

  • 5 mai - Lipirea placutei de baza
  • 8 - 16 mai - Lipirea placutei aditionale(clapele, difuzorul, LED-urile)
  • 16 - 24 mai - Lucru la partea de soft

Bibliografie/Resurse

  • Documentația în format PDF
  • Laboratoarele de PM
  • Hall of fame
pm/prj2017/anitu/piano.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0