Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul consta in realizarea jocului X si 0 pe un LCD grafic intre un utilizator si CPU, unde interactiunea utilizatorului se va realiza cu ajutorul a 5 butoane. Scopul proiectului este de a simula jocul clasic, in urma caruia utlizatorul va castiga sau va pierde. Ideea de la care am pornit se bazeaza pe un proiect din anii trecuti unde am avut de implementat acest joc, insa nu a fost finalizat. Fiind un joc, proiectul va fi unul interactiv, placut de implementat si de jucat.
Jocul va fi reprezentat de o matrice 3×3 in care deplasarea se va realiza cu ajutorul celor 4 butoane (sus, jos, stanga, dreapta), iar inserarea X sau 0 se face cu cel de-al 5-lea buton. Casuta matricii pe care se afla utilizatorul va fi ingrosata pentru a putea fi diferentiata.
Lista de piese:
- placa de baza
- LCD Nokia 5110
- 5 butoane (sus, jos, stanga, dreapta, insert)
- bareta pini pentru LCD
- fire mama-tata
Mediu de dezvoltare: AVR Studio
Biblioteca pe care o utilizez are urmatoarele functii:
- void LCD_init(void) → initializeaza lcd
- void LCD_str( char* str,uint8_t sel) → printeaza string pe ecran
- void LCD_clear(void) → sterge ecran
- void LCD_gotoXY(uint8_t x, uint8_t y) → salt la linia y coloana x
- int LCD_chr(char chr, uint8_t sel) → printeaza caracter (selectat sau neselectat)
- void LCD_contrast(unsigned char contrast) → seteaza contrast
A fost un proiect interesant. Nu mai lucrasem pana acum la un proiect de genul si am invatat destul de multe lucruri din el.
Biblioteca LCD: http://www.quantumtorque.com/content/view/32/37/
Datasheet LCD: https://www.sparkfun.com/datasheets/LCD/Monochrome/Nokia5110.pdf