Alexandru-Teodor PETRE (25604) - Memory Game pe lcd

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

<fc #000080>Memory Game pe lcd Nokia 3310</fc>

Introducere

Am implementat jocul Memory Game pe lcd, designul l-am facut sa arate cat mai clasic, are 6 butoane de control: ENTER, RESET, RIGHT, LEFT, UP, DOWN.

Descriere generală

In implementarea proiectului am folosit un display de Nokia 3310. Deoarece acesta este alimentat de tensiunea 3.3v, am folosit un modul cu stabilizator 5v → 3.3v si am divizat tensiunea pe firele de semnal digital folosin 2 tipuri de rezistente, 1k8 si 3k3.

Pentru contol am 6 butoane: ENTER(selectez sau incep jocul), RESET(se opreste jocul curent si se reincepe unul nou genereaza random o noua plansa, a nu se confunda cu Reset dupa placa de PM), RIGHT, LEFT, UP, DOWN.

Schema bloc

Hardware Design

Schema electrica

Lista de piese

<fc #008080>1) Componente de baza:</fc>

- 1 X placa de pm 2016;

- 1 X ATMEGA324PA-PU;

- 1 X USB-B Conector USB B Cvilux;

- 1 X 16MHZ QMIM016 Quartz 16MHz;

- 2 X Dioda Zener 3v3;

- 2 X led rosu;

- 1 X Soclu Microcontroller DIP40 dil40emf;

- 1 X bareta pini tata 1×40;

- 2 X pushbutton;

- 3 X 470R;

- 2 X 100R;

- 1 X 1k5;

- 2 X 10k;

- 3 X 100nF;

- 2 X 15pF;

- 1 X jumper.

<fc #008080>2) Componente proiect:</fc>

- 1 X LCD Nokia 3310;

- 1 X perfboard 12CM*17CM;

- 5 X rezistenta 1k8;

- 5 X rezistenta 3k3;

- 1 X condensator 4.7uF;

- 1 X bareta mama;

- 6 X pushbutton;

- 1 X modul cu stabilizator 5v → 3.3v;

- fire mama-tata, mama-mama.

Software Design

Mediul de dezvoltare a fost WinAVR, cum am fost obisnuit in laborator, e simplu de instalat si usor de lucrat in el. Plansele jocului se genereaza random, am ales un “unsigned int” care creste mereu, deoarece nu pot accesa libraria <time.h> Am folosit o librarie specifica pentru display-ul de Nokia 3310, avand urmatoarele functii implementate: <fc #0000FF>void lcd_init(void); void lcd_contrast(unsigned char contrast); void lcd_clear(void); void lcd_clear_area(unsigned char line, unsigned char startX, unsigned char endX); void lcd_clear_line(unsigned char line); void lcd_goto_xy(unsigned char x, unsigned char y); void lcd_goto_xy_exact(unsigned char x, unsigned char y); void lcd_chr(char chr); void lcd_str(char* str);</fc>

Rezultate Obţinute

Download

Bibliografie/Resurse

<fc #000080>Resurse Software</fc>

37

<fc #000080>Resurse Hardware</fc>

Atmel-8272-8-bit-AVR-microcontroller-ATmega164A_PA-324A_PA-644A_PA-1284_P_summary.pdf

pm/prj2016/mandrei/memorygame-4231.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0