Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul meu la PM a constat în implementarea clasicului joc Connect Four pentru doi jucători pe o matrice de LED-uri bicolore. Fiecare jucător are la dispoziție 7 butoane pentru a se “plimba” pe matricea de LED-uri și a plasa bilele de Connect Four. Am pornit de la ideea acestui joc deoarece era unul dintre jocurile mele preferate în copilărie, dar pe care nu îl aveam în format digitial.
Pentru realizarea jocului am utilizat o matrice de LED-uri bicolore de dimensiune 5×7. Matricea este fixată pe o placă placă de test, împreună cu butoanele și celelalte componente necesare pentru funcționarea întregului joc. Conexiunea între matrice și celelalte componente de pe placa cât și conexiunea între placa de test și placa principală ce conține microcontroller-ul se face cu ajutorul unor fire de legătură.
Comenzile de input sunt date cu ajutorul a 7 butoane. Aceste comenzi de butoane ajung la ATmega324pa, sunt procesate, după care output-ul comenzii este afisat pe matricea de LED-uri.
În continuare, este prezentată schema bloc principală a jocului de la care am plecat.
Întregul proiect a fost realizat pe o placă de test, fără niciun breadbord. Lista de piese este următoarea :
Schematicul hardware realizat în Eagle este următorul :
Pentru realizarea programului de Connect Four am folosit următorul algoritm :
Funcțiile folosite / implementate sunt :
Proiectul mi s-a părut unul interesant, fiind unul din jocurile mele preferate. Din problemele întâmpinate :
Datasheet Kingbright TBC20-11EGWA 9622.pdf