Elena-Roxana BUTUC (25476) - X si O cu scor si sunet

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

    Proiectul se bazeaza pe jocul clasic de X si 0 ce implica doi jucatori, identificati prin doua culori diferite ale led-urilor. 
    "Tabla de joc' va fi reprezentata de o matrice de led-uri, iar scorul prin intermediul a cate 3 leduri pentru fiecare jucator ( pentru reprezentarea binara pe 3 biti).
    In momentul in care unul dintre jucatori castiga, acest lucru se va semnaliza prin intermediul unui sunet dat de buzzer.

Descriere generală

Schema Bloc

Hardware Design

Piese necesare:

  1. placuta de test
  2. 9 LED-uri bicolore
  3. 6 LED-uri (pentru mentinerea scorului, 3 rosi si 3 albastre)
  4. difuzor 0,5W
  5. condensator 10picoFarazi
  6. cablu UTP
  7. jumper wires female-female (31 de fire)
  8. barete pini tata (2 bucati a cate 20 de pini)
  9. 9 rezistente 470 ohm (pentru LED-urile din matrice)
  10. 6 rezistente 470 ohm (pentru LED-urile de scor)
  11. 5 butoane pentru selectie

Software Design

Jocul incepe prin aprinderea primului LED din matricea de 3×3. Deplasarea propriu-zisa se realizeaza prin intermediul a patru butoane (stanga, dreapta, sus, jos), iar selectarea pozitii se face prin apasare butonului din centru.

Modul de implementare:

-presupune utilizarea

  1. > unui vector bidimensional prin intermediul carora sunt identificate cele 9 LED-uri
  2. > o structura PINI ce retine informatii precum port si pin-ul corespunzator
  3. > o structura _WINNER ce contine mai multe campuri prin intermediul carora se identifica jucatorul castigator, linia, coloana sau diagonala care a dus la castigarea jocului

- la inceputul fiecarui joc se initializeaza matricea, structurile si se reseteaza LED-urile

- dupa fiecare alegere facuta de catre un jucator, se cauta prima pozitie libera disponibila pentru a se porni selectia din acel punct

- scorul este modificat de fiecare data cand se identifica un castigator (scorul este reprezentat prin intermediul a 3 LED-uri pentru fiecare jucator, cu ajutorul a doua culori diferite si este sub forma binara)

- in momentul in care un jucator castiga, acest lucru este evidentiat prin intermediul unor semnale luminoase si sonore (difuzor)

- in cazul in care nimeni nu castiga jocul respectiv (caz de egalitate), acest lucru va fi semnalat tot prin intermediul unor semnale sonore (difuzor)

Rezultate Obţinute

Concluzii

Proiectul acesta e reprezentat o oportunitate pentru mine de a lucra cu toate componentele precizate anterior. Au fost unele parti care mi s-au parut mai complicate, dar rezultatul a fost unul multumitor pentru mine.

Download

Jurnal

Realizarea proiectului a inceput cu achizitionarea pieselor necesare. In acest scop, Commet si Conex au reprezentat sursele mele.

Urmatoarea etapa a presupus aranjarea si plasarea componentelor pe cele doua placute. Procesul de lipire a firelor a reprezentat ceva nou pentru mine si mi s-a parut mai dificil la inceput.

Ultima etapa in ceea ce priveste partea hardware a fost reprezentata de conectarea pinilor prin intermediul jumper wires, proces ce a necesitat o atentie mai sporita.

Bibliografie/Resurse

-materialele puse la dispozitie in cadrul laboratoarelor de PM

-Datasheet ATmega324: datasheet_atmega324.pdf

pm/prj2016/ddragomir/171994.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0