Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul se bazeaza pe jocul clasic de X si 0 ce implica doi jucatori, identificati prin doua culori diferite ale led-urilor. "Tabla de joc' va fi reprezentata de o matrice de led-uri, iar scorul prin intermediul a cate 3 leduri pentru fiecare jucator ( pentru reprezentarea binara pe 3 biti). In momentul in care unul dintre jucatori castiga, acest lucru se va semnaliza prin intermediul unui sunet dat de buzzer.
Jocul incepe prin aprinderea primului LED din matricea de 3×3. Deplasarea propriu-zisa se realizeaza prin intermediul a patru butoane (stanga, dreapta, sus, jos), iar selectarea pozitii se face prin apasare butonului din centru.
-presupune utilizarea
- la inceputul fiecarui joc se initializeaza matricea, structurile si se reseteaza LED-urile
- dupa fiecare alegere facuta de catre un jucator, se cauta prima pozitie libera disponibila pentru a se porni selectia din acel punct
- scorul este modificat de fiecare data cand se identifica un castigator (scorul este reprezentat prin intermediul a 3 LED-uri pentru fiecare jucator, cu ajutorul a doua culori diferite si este sub forma binara)
- in momentul in care un jucator castiga, acest lucru este evidentiat prin intermediul unor semnale luminoase si sonore (difuzor)
- in cazul in care nimeni nu castiga jocul respectiv (caz de egalitate), acest lucru va fi semnalat tot prin intermediul unor semnale sonore (difuzor)
Proiectul acesta e reprezentat o oportunitate pentru mine de a lucra cu toate componentele precizate anterior. Au fost unele parti care mi s-au parut mai complicate, dar rezultatul a fost unul multumitor pentru mine.
Realizarea proiectului a inceput cu achizitionarea pieselor necesare. In acest scop, Commet si Conex au reprezentat sursele mele.
Urmatoarea etapa a presupus aranjarea si plasarea componentelor pe cele doua placute. Procesul de lipire a firelor a reprezentat ceva nou pentru mine si mi s-a parut mai dificil la inceput.
Ultima etapa in ceea ce priveste partea hardware a fost reprezentata de conectarea pinilor prin intermediul jumper wires, proces ce a necesitat o atentie mai sporita.
-materialele puse la dispozitie in cadrul laboratoarelor de PM
-Datasheet ATmega324: datasheet_atmega324.pdf