Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul consta in implementarea jocului snake pe un LCD grafic Nokia 5110 84×48:
Lista de piese
* LCD grafic Nokia 5110 84×48
* 5 butoane
* 1 led
* regulator de tensiune 3.3V
* condensator electrolitic 16V
* bareta pini tata
* placa de test
* jump wires mama-mama
* 1 rezistenta 470R
* 1 rezistenta 1K
Schema electrica
Jocul incepe cu un ecran central si pentru a da start jocului trebuie apasat butonul din centru. In prima faza pe ecran apar doar sarpele reprezentat sub forma unui patratel si un prim punct pe care sarpele trebuie sa il manance. Pe ecran apare si scorul jucatorului. In cazul in care sarpele se loveste de pereti apare mesajul “You lost” si se aprinde ledul. Pentru a incepe din nou jocul trebuie apasat butonul de reset de pe placuta de baza.
Implementare :
*am facut doua structuri : una pentru reprezentarea sarpelui si inca una pentru reprezentarea pozitiilor de pe ecran (coordonatele x si y) *metoda direction() seteaza proprietatea direction din structura sarpelui in functie de butonul pe care jucatorul il apasa *in metoda de move() se verifica directia in care trebuie sa se duca sarpele, se verifica coliziunea cu peretii si coliziunea cu punctele pe care trebuie sa le inghita sarpele; sarpele isi va modifica sau nu dimensiunea in functie de coliziunea cu mancarea. *in momentul in care sarpele a mancat un punct se face update la scor si este generat urmatorul punct *am implementat si metode de desenare a ecranului si a sarpelui
Ideea de a face acest proiect mi s-a parut foarte interesanta. A fost ceva complet nou insa mi-a placut foarte mult si am avut ce sa invat din acest proiect.
Resurse Software
Librarie LCD: nokia_3310_library.zip
Resurse Hardware
Datasheet LCD: datasheet_lcd.pdf
Datasheet ATmega324: datasheet_atmega324.pdf