Raluca CĂCIULĂ (25105) - Guess the Word!

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul constă în realizarea jocului Guess the Word! folosind un LCD grafic pentru afișare, 2 butoane pentru selecția unei litere și un LED care se aprinde atunci când jucătorul face o alegere corectă.

Pentru a implementa Guess the Word! am pornit de la ideea jocului clasic “Spânzurătoarea”, fiind un joc foarte popular chiar și în prezent. Pe lângă faptul că este un joc simplu și distractiv, este de asemenea și un joc cu scop educațional, fiind util în special copiilor care vor să învețe limba engleză.

Descriere generală

Jocul constă în completarea spațiilor libere din cuvântul ales de către sistem și ale cărui litere sunt afișate pe ecranul LCD. La începutul jocului, LED-ul este stins, urmând ca acesta să se aprindă pe măsură ce jucătorul ghicește cuvântul de pe ecran. Un jucător va avea 5 încercări, fiecare literă greșită determinând decrementarea cu o unitate a numarului de vieți afișat în colțul din stânga sus. Jocul se termină atunci când jucătorul a descoperit toate cuvintele, sau când a epuizat toate încercările. Astfel, în funcție de câștigarea sau pierderea jocului, va fi afișat și un mesaj sugestiv pe display.

Schema bloc

Hardware Design

Lista de piese

Schema electrică

Software Design

<WRAP center round box 80%> Ca mediu de dezvoltare am utilizat Programmers Notepad[AVR]. Pentru compilarea proiectului am folosit WinAVR, iar pentru încărcarea programului pe ATMega324 am folosit Bootloaderul de la această adresă. Biblioteca folosită pentru LCD-ul de Nokia 5110 este cea de la Quantum Torque pentru Nokia 3310, aceasta fiind compatibilă și cu Nokia 5110. </WRAP> Din punct de vedere software, jocul începe cu un ecran principal, iar utilizatorul trebuie să apese butonul ENTER pentru a-l porni. Pe ecran va fi afișat în colțul din stânga sus numărul de vieți rămase ale jucătorului(acesta are la dispoziție 5 încercări), iar în colțul din dreapta sus este afișat scorul pe care l-a obținut până acum. Atunci când jucătorul epuizează toate încercările, pe ecran apare un mesaj prin care acesta este anunțat că a pierdut, iar scorul se resetează la 0. În caz contrar, pe ecran va fi afișat un mesaj de încurajare și scorul curent. Atunci când jucatorul ghicește o literă, scorul crește cu o unitate, iar dacă reușește să ghicească tot cuvântul, scorul este incrementat cu 10. Jocul se încheie atunci când utilizatorul ghicește toate cuvintele sau când sunt epuizate toate cuvintele din baza de date.

Rezultate Obţinute

<WRAP center round box 80%> </WRAP>

Concluzii

A fost o experiență interesantă care m-a ajutat să înțeleg mai bine legătura dintre software și hardware. Pot spune ca sunt mulțumită de rezultat, însă aș dori să îmbunătățesc acest joc, poate chiar să implementez și altele.

Download

<WRAP center round download 60%> Codul sursa

**GuessTheWord!** </WRAP>

Jurnal

Bibliografie/Resurse

pm/prj2016/avoinescu/179410.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0