Alexandra-Maria BODÎRLĂU (25042) - Mario

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul ales de mine este Mario pe LCD. Jocul presupune deplasarea personajului cu ajutorul butoanelor si evitarea obstacolelor cu scopul de a ajunge la castel. De asemenea, trebuie sa evite sau sa doboare inamicii pentru a nu isi pierde viata.

Ideea a pornit de la jocul Mario.

Descriere generală

Pentru deplasarea caracterului exista sase butoane: patru butoane pentru deplasare, unul pentru start si unul pentru lansare proiectile.

Pe parcursul jocului, caracterul poate avea trei stari:

  1. mic: este ucis de inamici la prima atingere
  2. mare: poate darama ziduri, iar la atingerea unui inamic devine mic
  3. “bucatar”: poate lansa proiectile.

Starea se schimba daca player-ul ia o ciuperca sau o floare.

Schema bloc:

Hardware Design

Lista componente:

  • LCD Nokia 5110
  • 6 x Push Buttons
  • Placa test
  • Conectori mama-mama
  • Header pini tata
  • Regulator tensiune LE33CZ-TR
  • Condensator 10µF

Schema electrica:

Software Design

Pentru dezvoltarea aplicatiei am folosit Programmer's Notepad, iar pentru compilare WinAVR. Am folosit librarie pentru Nokia 3310 LCD (link-ul se afla in sectiunea resurse).

Functii implementate pentru:

  • detectia coliziunilor aparute intre obiectele din scena.
  • sarituri/cadere caracter.
  • deplasare caracter la apasare butoane.
  • lansare proiectile.
  • afisare obiecte pe LCD.

Detalii despre implementarea functiilor se gasesc in README-ul din arhiva de la sectiunea Download.

Rezultate Obţinute

In urma realizarii acestui proiect am obtinut un joc functional similar cu cel original.

https://youtu.be/8GfKF8W0nzc

Concluzii

  • Mi-a placut foarte mult sa lucrez la acest proiect.
  • Este foarte dificil sa gasesti componente si sa le lipesti astfel incat sa mearga.
  • Am implementat functionalitatile pe care mi le-am propus la inceputul proiectului pentru joc.
  • Proiectul m-a ajutat sa inteleg cum functioneaza microcontroller-ul ATmega324 mai mult decat am invatat din rezolvarea laboratoarelor.
  • Nu in ultimul rand, multumiri lui Adrian pentru ajutor :)

Download

Jurnal

  • Saptamana 8: Alegerea proiectului.
  • Saptamanile 9-10: Lipirea componentelor pe placa de baza.
  • Saptamanile 11-12: Achizitionarea si lipirea componentelor suplimentare.
  • Saptamana 13: Dezvoltare software.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2016/anitu/mario.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0