Ailin MENABIL (24994) - X si 0 pe LED-uri

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul consta in implementarea unui joc clasic de X si 0, folosind o placuta ATMega16 si o matrice de leduri.
Tic Tac Toe reprezinta un joc indragit, care ii cucereste rapid pe jucatori prin simplitatea regulilor, rapiditatea desemnarii unui castigator si provocarea de a-ti testa noi strategii de a castiga. Din aceste motive, mi-am dorit sa incerc sa il implementez, cu speranta ca prototipul meu va putea asigura aceeasi placere a jocului pe care mi-o amintesc din copilarie.

Descriere generală

Utilizatorul va putea selecta si valida pozitia pe care vrea sa se pozitioneze prin intermediul a 5 butoane : stanga, dreapta, sus, jos, OK. Voi folosi o matrice de LEDuri bicolore pentru a reflecta starea jocului, iluminand LEDurile in functie de fiecare jucator: X sau 0. In momentul in care jocul s-a terminat, se va ilumina LEDul corespunzator castigatorului.

Hardware Design

Lista de piese

Schema electrica

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei:

  • mediu de dezvoltare: Programmer's Notepad
  • librării şi surse 3rd-party: util/delay.h si avr/io.h
  • algoritmul se baseaza pe iterarea prin matricea de led-uri pentru a obtine starea lor si pentru a stabili starea logica a jocului
  • implementarea se bazeaza pe suportul oferit de laboratorul 0.

Rezultate Obţinute

Am obtinut un proiect functional in cea mai mare parte, permitand un joc basic de tip player-to-player.

Concluzii

Nivelul de dificultate al proiectului a fost unul scazut in principiu, dar a presupus o munca extrem de migaloasa si un timp neobisnuit de mare alocat tocmai din acest motiv. Cea mai solocitanta parte mi s-a parut lipirea componentelor pe placuta de test de dimensiuni mici: 18 fire (2 per led bicolor) + 9 fire de conectare a ledurilor cu rezistente + altele pentru butoane si led-uri de scor.

Download

Jurnal

  1. deprinderea cu modul de a lipi corect componente pe placuta si procurarea pieselor necesare pentru placuta de baza.
  2. lipirea componentelor pe placuta de baza si alegerea unei teme de proiect
  3. testare placuta de baza si procurarea componentelor pentru placuta de test
  4. lipirea componentelor pentru placuta de test, verificare
  5. scris cod pentru proiectarea microcontrollerului.

Bibliografie/Resurse

  • Laboratoare PM
  • Hall of fame
pm/prj2016/anitu/ailinm.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0