Dragoş-Alexandru MINCU (25173) - Joc Interactiv LCD

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul implementeaza un joc ce se bazeaza pe timpul de reactie al jucatorului. El a pornit ca idee de la numeroasele jocuri de acest gen existente pe telefoanele mobile.

Proiectul are 2 moduri de joc ce testeaza timpul de reactie:

  1. Identificarea formelor de aceeasi culoare.
  2. Identificarea cuvintelor scrise cu aceeasi culoare ca semnificatia lor.

Scopul proiectului in sine nu este ceva practic, are rolul doar de a fi ceva distractiv cu ajutorul caruia se poate pierde timpul liber.

Descriere generală

Modul de functionare al proiectului este relativ simplu, microcontroller-ul preluand comenzi de la un buton, pe baza caruia ia decizii si genereaza imaginile de pe LCD. Se poate adauga optional si un buzzer.

Hardware Design

Componete utilizate:

  • Microcontroller ATMega324PA-PU
  • LCD grafic TFT 320QVT 9341
  • Componente de baza pentru functionarea placutei
  • Componete pentru alimentarea la 3.3V a LCD-ului grafic

LCD-ul se conecteaza folosind 40 de pini (nu toti folositi) la porturile microcontrollerului. Conexiunile s-au facut astfel incat sa fie in concordanta cu libraria UTFT folosita in implementare.

Software Design

Ca editor am folosit Programmer's Notepad, iar ca compilator WinAvr.

Cateva detalii despre structura programului:

  1. Are o bucla infinita in care initializeaza succesiv cele 2 moduri de joc.
  2. Are functii separate ce se ocupa de logica celor 2 moduri de joc.
  3. Are functii separate ce se ocupa de interfatarea cu LCD-ul.
  4. Pentru simplificarea comunicarii cu LCD-ul, am folosit libraria UTFT implementata de cei de la Rinky-Dink Electronics.

Rezultate Obţinute

In final, proiectul este functional, implementand cu succes cele 2 moduri de joc dorite.

Concluzii

In urma proiectului am invatat sa realizez interfatarea dintre un microcontroller si un LCD grafic.

Download

Link catre repository-ul de github:

  • Placeholder

Jurnal

  • Saptamana 1: Achizitionarea pieselor
  • Saptamana 2: Montarea placutei
  • Saptamana 3: Initializarea corecta a librariilor
  • Saptamana 4: Finisarea jocului

Bibliografie/Resurse

pm/prj2016/amocanu/dragos.mincu.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0