Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul meu va fi un joc snake comandat prin accelerometru. Scopul jocului este obtinerea unui punctaj cat mai bun fara ca sarpele sa atinga marginile ecranului sau pe el insusi. Punctele sunt obtinute prin capturarea mancarii. Aceasta dispare dupa un anumit timp daca nu a fost mancata. Jocul va avea de asemenea mai multe nivele. Directia de deplasare va fi data de inclinarea accelerometrului.
Consider acest joc un punct de plecare in programarea pe microprocesoare.
Lista piese:
1. Componente de baza
2. Componente specifice
Schema Electrica
Conexiunile pe ATMega si Pinii LCD-ului:
Pentru a implementa jocul am folosit 2 librarii publice, una pentru LCD si una pentru accelerometru iar limbajul de programare e C++. Accelerometrul citeste la fiecare cateva milisecunde pozitia sa si in functie de inclinarea pe Ox si Oy, determin directia de miscare a sarpelui. Pentru a fi rapid, la fiecare pas am afisat doar elementele care isi schimba pozitia/valoarea. Incarcarea unei matrici pentru toata suprafata LCD-ului ar fi fost prea costisitoare.
La sfarsitul jocului, in functie de rezultat (ai castigat/pierdut), buzzer-ul va reda o melodie de pe sdcard. Melodia este WAV, pe 8 biti si cu un sample rate 44100 Hz, pentru a putea fi redata cat mai fidel. M-am folosit de functiile din laboratorul 4 pentru a citi de pe card si a reda melodiile. Melodia a trebuit sa fie convertita pentru a se auzi bine deoarece avea un an sampling rate.
Proiectul a fost unul interesant si satisfacator in final, cand am ajuns la un rezultat. Mi-a placut sa realizez placuta de baza si sa vad ca nu este chiar atat de greu sa o programez. Am fost ajutata bineinteles de librariile de pe net care au mers fara probleme si astfel partea de software a fost destul de usoara. Procurarea pieselor a fost mai problematica deoarece in tara LCD-ul este foarte pe scump, iar o comanda pe eBay poate dura foarte mult.:(
Codul proiectului: adriana_tufa_accelerosnake.zip