Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Jucăria are ca scop imitarea unui animăluţ de companie pentru copii de toate vârstele. Animăluţul de pluş îşi poate mişca mânuţa asemeni unuia real. Jucăria de pluş cu efecte sonore poate chiar transmite (prin apăsarea butoanelor din lăbuţe) mesaje în limba engleză. Pentru că cei mici (cu vârste cuprinse între 1 şi 5 ani) absorb o cantitate mare de informaţii, se poate afirma că jucăria de pluş are chiar scop educativ. Jucăria poate activa mai multe acţiuni: poate mişca lăbuţa dreaptă ca răspuns al apăsării unui buton, poate saluta şi dialoga citind fişierele .wav de pe un SD card, şi îşi poate înroşi năsucul.
Componente Hardware folosite:
Schemă bloc:
In ceea ce priveste interactiunea cu jucaria, aceasta este controlata de copilul ce o foloseste. Astfel, prin felul in care acesta apasa pe jucarie, poate sa declanseze una din actiunile de mai jos.
Copilul poate sa apese pe butonul care controleaza activarea led-ului ascuns in nasuc, astfel incat acesta sa se aprinda si sa lumineze. In acest fel, copilul poate invata rolul cauzei si al efectului.
Un alt buton activeaza citirea de pe cardul SD (fisiere in format .wav). Fisierele reprezinta texte scurte, saluturi sau replici ale jucariei. Acestea sunt mai departe redate prin buzzer.
Cel de-al treilea buton este cel care activeaza servo motorul aflat in manuta jucariei pentru a i-o misca. Aceasta poate fi miscata la 0 grade, 90 de grade, 135 de grade sau 180 de grade.
while(1) { OCR1A=97; //0 degree Wait(); OCR1A=316; //90 degree Wait(); OCR1A=425; //135 degree Wait(); OCR1A=535; //180 degree Wait(); }
Pentru implementare am folosit urmatoarele fisiere:
API-ul pentru filesystem conține pf_mount (FATFS*) (Mount/Unmount), pf_open (const char*) (Deschidere fisier), pf_read (void*, WORD, WORD*) (Citire fisier), pf_write (const void*, WORD, WORD*) (Scriere in fisier), pf_lseek (DWORD) (Mutare pointer), pf_opendir (DIR*, const char*) (Deschidere director), pf_readdir (DIR*, FILINFO*) (Citire director).