Ruxandra SIMION (25549) - Image Scaler

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul presupune scalarea unor imagini având dimensiuni reduse la dimensiunea unei matrici de leduri şi afişarea acestora, pixel cu pixel pe reţeaua de leduri. La apăsarea unui buton, se va demara prelucrarea imaginii, informaţia utilă ce trebuie afişată fiind trimisă în mod serial de la microprocesor către matricea de leduri. Proiectul va simula, cu alte cuvinte, tehnica folosită de panourile publicitare digitale.

Descriere generală

Hardware Design

Lista de componente

Componentele hardware utilizare pentru realizarea plăcuţei de bază se află în următoarea listă:

  • ATMEGA324PA-PU, COD: ATMEGA324PA-PU
  • USB-B, COD: USB B-PCB-R
  • 16MHZ QMIM016, COD: Q16.000 MHz
  • HC-49S 2 DIODE ZENER, COD: BZX55C3V3
  • 2 LED-uri EL333, COD: CLL-50221
  • K1X10 WSL040, COD: HN1X40
  • K2X10, COD: HN2X10
  • 2 PUSHBUTTON, COD TS-06E (TS-3)
  • Rezistenţe 100, 470, 1K5, 10K, 1K
  • Condensator ceramic 100nF, 15pF
  • Soclu DIP40 dil40emf, COD: LC40 Jumper

Piesele necesare pentru realizarea scaler-ului de imagini sunt:

  • Plăcuţa de bază realizată pentru prima etapă
  • 1 Matrice RGB 8×8 anod comun
  • 24 rezistenţe 220
  • 16 barete pini
  • conectori mamă-mamă
  • 8 tranzistoni NPN pentru comandarea liniilor
  • 3 regiștri 74HC595 pentru controlarea canalelor R,G, respectiv B
  • 3 socluri pentru regiștri
  • un ecran mat pentru difuzarea luminii

Schema electrică

Hardware

Software Design

  • Pentru compilare am folosit WinAVR 20100110.
  • Pentru încărcarea programului pe Microcontroller am folosit Bootloader HID din tutorialul de aici.
  • Pentru afișarea unui pattern am activat pe rând semnalele pentru linii și am încercat afișarea pe fiecare linie în parte a unui vector prin controlarea datelor seriale întoarse de regiștrii R,G și B.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Nu recomand achiziționarea componentelor hardware pentru care nu se poate găsi datasheet, deoarece vor fi greu de programat; în această categorie s-a încadrat matricea anod comun RGB, ceea ce a rezultat în alocarea unui timp mult mai îndelungat pentru construirea părții harware, și în imposibilitatea de a realiza cu succes proiectarea software.

Download

pm/prj2016/aconstantinescu/7894.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0