Jeni ROTARU (25082) - 4InARow

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul constă în simularea cunoscutului joc 4InARow.

Regulile acestuia sunt destul de simple:

  • fiecare din cei doi jucători(reprezentaţi pe tabla de joc prin culorile roşu şi verde) va încerca să formeze pe verticală, pe orizontală sau pe diagonală o formaţie de 4 LED-uri de culoare proprie;
  • primul jucător care reuşeşte să realizeze formaţia de 4 LED-uri va câştiga;

Descriere generală

Componenta principală de pe plăcuţa de bază este microcontroller-ul ATMega, cel folosit şi în cadrul laboratoarelor.Alături de acesta se află şi celelalte componente de bază necesare funcţionării plăcuţei.

Componentele necesare funcţionării jocului:

  • matrice de 8×8 LED-uri(tabla de joc);
  • 3 butoane de selecţie(stânga, dreapta, OK) - ajută jucătorul să selecteze coloana pe care vrea să marcheze;

Hardware Design

Nume produs Cantitate Preț/produs
Kit de bază 1 50 lei
Matrice LED-uri bicoloră 8×8 1 20 lei
Butoane 3 2 lei
Rezistențe 8 0.5 lei
Conectori mamă-mamă 30 8 lei
Pini 40 2 lei

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

  • După terminarea asamblării plăcuței de bază, am lipit componentele specifice proiectului pe plăcuța secundară.
  • Am identificat pinii matricei de LED-uri și am testat funcționalitatea acesteia.
  • Rezultatele pot fi urmărite în imaginea de mai joc.

Concluzii

  • Am fost încântată de faptul că a trebuit să lipesc toate piesele, acest lucru ajutându-mă să înțeleg și să lucrez mai bine pe partea de hardware.
  • Partea dificilă a constat în identificarea pinilor pe matricea de LED-uri(aceasta neavând un datasheet).
  • Pot afirma că a fost un proiect interesant.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2016:avoinescu:dumitru_alin.

Jurnal

  • 10 mai - achiziționarea matricei de LED-uri și a majorității componentelor
  • 20 mai - asamblarea pieselor pe plăcuța secundară
  • 26 mai - terminarea părții hardware a proiectului și testarea funcționalității acestuia

Bibliografie/Resurse

pm/prj2016/aconstantinescu/160101.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0