Jeni ROTARU (25082) - 4InARow
Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Introducere
Proiectul constă în simularea cunoscutului joc 4InARow.
Regulile acestuia sunt destul de simple:
fiecare din cei doi jucători(reprezentaţi pe tabla de joc prin culorile roşu şi verde) va încerca să formeze pe verticală, pe orizontală sau pe diagonală o formaţie de 4 LED-uri de culoare proprie;
primul jucător care reuşeşte să realizeze formaţia de 4 LED-uri va câştiga;
Descriere generală
Componenta principală de pe plăcuţa de bază este microcontroller-ul ATMega, cel folosit şi în cadrul laboratoarelor.Alături de acesta se află şi celelalte componente de bază necesare funcţionării plăcuţei.
Componentele necesare funcţionării jocului:
matrice de 8×8 LED-uri(tabla de joc);
3 butoane de selecţie(stânga, dreapta, OK) - ajută jucătorul să selecteze coloana pe care vrea să marcheze;
Hardware Design
Nume produs | Cantitate | Preț/produs |
Kit de bază | 1 | 50 lei |
Matrice LED-uri bicoloră 8×8 | 1 | 20 lei |
Butoane | 3 | 2 lei |
Rezistențe | 8 | 0.5 lei |
Conectori mamă-mamă | 30 | 8 lei |
Pini | 40 | 2 lei |
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
După terminarea asamblării plăcuței de bază, am lipit componentele specifice proiectului pe plăcuța secundară.
Am identificat pinii matricei de LED-uri și am testat funcționalitatea acesteia.
Rezultatele pot fi urmărite în imaginea de mai joc.
Concluzii
Am fost încântată de faptul că a trebuit să lipesc toate piesele, acest lucru ajutându-mă să înțeleg și să lucrez mai bine pe partea de hardware.
Partea dificilă a constat în identificarea pinilor pe matricea de LED-uri(aceasta neavând un datasheet).
Pot afirma că a fost un proiect interesant.
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună
.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2016:avoinescu:dumitru_alin.
Jurnal
10 mai - achiziționarea matricei de LED-uri și a majorității componentelor
20 mai - asamblarea pieselor pe plăcuța secundară
26 mai - terminarea părții hardware a proiectului și testarea funcționalității acestuia
Bibliografie/Resurse