Elena-Gabriela ŞTEFAN - X si 0

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Joc X și 0

Acest proiect constă în implementarea jocului X și 0, folosind o matrice de dimensiune 3×3, alcătuită din LED-uri RGB. Fiecare dintre cei 2 jucători, va avea o culoare diferită, iar mutările acestora vor fi realizate prin apăsarea butoanelor. Astfel, există un buton, pentru fiecare direcție (sus, jos, stânga, dreapta) și pentru setarea efectivă a mutării alese de către jucător.

Descriere generală

Cu ajutorul butoanelor, se pot controla miscarile jucatorilor (sus, stanga, dreapta, jos, setare mutare). Acestea sunt conectate la microcontroller. LED-urile se vor aprinde in functie de jucator (verde sau rosu) si vor semnala mutarile, castigarea unei runde de joc, sau remiza. De asemenea, sunt conectate la microcontroller.

Hardware Design

<fc #000000>Listă de piese</fc>

1) Piese obligatorii:

  • 1 microcontroller ATMEGA324PA-PU
  • 2 condensatori neelectrolitici 15pF KEPF015
  • 2 LED-uri rosii 3mm EL333
  • 1 bareta pini K2X10
  • 1 bareta pini K1X10 WSL040
  • 1 quartz 16MHz QMIM016
  • 1 rezistenta 10K
  • 2 rezistente 1K
  • 3 rezistente 100R
  • 1 rezistenta 2.2K
  • 2 butoane
  • 1 soclu DIP40 dil40emf
  • 1 conector USB B Cvilux
  • 2 diode Zener
  • 3 condensatoare 100nF
  • 1 jumper

2) Piese specifice proiectului:

  • 9 LED-uri bicolore
  • 9 rezistente 100 Ohmi
  • 5 butoane
  • 1 bareta pini
  • 25 fire conectoare mama-mama

Schema electrică: schema_pm.sch

Software Design

<fc #000000>Descrierea codului aplicaţiei (firmware):</fc>

  • pentru schema electrică am folosit ca mediu de dezvoltare EAGLE
  • pentru implementarea jocului am utilizat Programmer's Notepad și WinAVR (algoritm, setare porturi intrare/iesire, initializari butoane, LED-uri, etc.).

Rezultate Obţinute

Rezultatul obtinut, a fost un proiect functional.

Imagini proiect

Concluzii

In final, proiectul s-a dovedit a fi destul de interesant, si usor de realizat. Desi am avut de rezolvat anumite bug-uri (hardware si software), mi-a placut foarte mult acest proiect.

Download

Arhiva:

proiect_x_0.zip

Jurnal

Pentru inceput, am cumparat piesele necesare placii de baza, urmand apoi sa le lipim la laborator, si implicit sa o programam. Apoi am achizitionat piesele necesare realizarii proiectului (placuta secundara), si efectiv le-am lipit in urmatoarele saptamani. Pe parcursul realizarii proiectului, am gandit algoritmul jocului, si am implementat functionalitatile necesare. In ultima etapa, am finalizat partea software, si am facut debugging atat pe partea software, cat si pe cea hardware (probleme cu microcontroller-ul, LED-uri).

Bibliografie/Resurse

Resurse

pm/prj2015/ideaconu/gabriela_stefan.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0