Ioana MIHĂILESCU - X SI 0

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Probabil unul dintre cele mai vechi si mai cunoscute jocuri este jocul X si 0 sau Tic Tac Toe. Jocul X si 0 este un joc simplu in care cei doi jucatori aprind, pe rand, pe “matricea” formata din 9 leduri, cate un led si trebuie sa reuseasca sa formeze o linie, coloana sau diagonala de acelasi fel pentru a castiga jocul. Nu orice joc se termina cu un invingator, putand fi si jocuri nule, fara invingator.

Descriere generală

Jocul porneste la alimentarea cu energie. La inceput nu este aprins niciun led. Cu ajutorul celor 4 butoane, jucatorul navigheaza prin placa de joc si poate alege sa selecteze un led care inca nu a fost aprins. La apasarea butonului de selectie, ledul este aprins si va ramane asa pana la terminarea jocului, dupa care se intampla acelasi lucru pentru celalalt jucator. Jocul se va reseta atunci cand un jucator castiga.

Schemă bloc

Hardware Design

Componente:

-Placa de test -9 LED-uri -5 butoane -barete de pini -9 rezistente -fire conexiune -cabluri cu conectori mama-mama -cabluri cu conectori mama-tata

Schema Electrica

Schema electrica am realizat-o in Eagle.

Software Design

Limbaj de programare: C Compilator: avr-gcc Editor: Programmer's notepad

Rezultate Obţinute

Din pacate,joxul X si 0 nu mi-a reusit,din cauza ca nu imi functionau corect toate butoanele. Pana la urma,este un cub de leduri,3×3,in format 2D cu diverse programe de lumini.

Concluzii

Proiectul mi se pare foarte interesant si deloc-plictisitor,insa trebuie sa ai o idee de proiect foarte clara si amanuntita,pana la ultimul detaliu. Trebuie sa te organizezi foarte bine ,pentru a evita sa ramai fara piese sau sa nu mai stii care e urmatorul pas. Cel mai mare avantaj la acest proiect ar fi sa faci ceva ce ti se pare util si “challenging”.

Download

Arhiva in care se regaseste codul: xsi0.zip

Schema electrica : schema_electrica.sch

Bibliografie/Resurse

Resursele Software folosite au fost laboratoarele de PM:

* Laboratorul 0: Aplicații introductive

* Laboratorul 1: USART, LCD

* Laboratorul 2: Întreruperi, Timere

* Laboratorul 3: Timere, Pulse Width Modulation (PWM)

* Laboratorul 4: SPI, FAT Filesystem, Player Audio

* (Old) Laboratorul 5: Webserver

* Laboratorul 5: Convertorul analog-digital. LCD grafic

Resursele Hardeware folosite au fost anumite scheme din cadrul laboratorului de PM si diverse site-uri de pe Internet.

pm/prj2015/iantoche/xsio.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0