Ioan-Graţian CIUTA - X si 0

Contact: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul constă în implementarea jocului X și 0 folosind o matrice de LED-uri pentru a reprezenta pozițiile posibile și LED-uri bicolore pentru a asocia fiecărui jucător o culoare diferită. Deplasarea jucătorului și selecția poziției se realizează prin intermediul a 5 butoane. În momemtul în care jucătorul se decide asupra poziției, dacă aceasta este validă, o va putea selecta, urmând ca LED-ul respectiv să preia culoarea jucătorului.

Descriere generală

Hardware Design

Componente folosite:

  • 9 led-uri bicolore cu 3 picioare
  • 9 rezistențe x 100 Ohmi
  • baretă 40 de pini
  • 5 butoane
  • cabluri conectoare mamă-mamă 24 bucăți
  • cablu multilițat pentru lipituri aprox. 1 m

  • E bine să știi exact piesele de care ai nevoie pentru a nu fi nevoit să faci multe drumuri până la magazine.
  • Pentru lipituri recomand cablul multilițat - elastic, ușor de lipit; am încercat cu fire de UTP, dar e rigid și greu de lipit!
  • E indicat să ai o rezervă sau 2 pentru fiecare piesă. You never know! Mie mi-au prins bine! :)

microcontroller.jpg

piese.jpg

lipituri.jpg

  • Led-urile bicolore au 3 picioare, cel mai lung fiind anodul.
  • Am folosit fire de culori diferite pentru a fi mai ușor de diferențiat porturile
  • Recomand testarea pas cu pas!
  • Pentru butoane, e sufcient să conectezi un port la masă, iar un altul la un pin de control.

auxiliara.jpg

Mi-a prins super bine faptul că am lăsat câțiva pini liberi pe baretă. Firele au fost mult mai ușor de manevrat! Schema de mai jos e doar orientativă :-)

capture.jpg

Software Design

  • Am scris codul în Sublime, pornind de la scheletul laboratorului 0
  • Pentru compilare - winAVR și HIDBootFlash pentru transferul .hex-ului
  • Informațiile despre led sunt reținute în structura LED ~ port, pin green, pin red
  • Mi-am definit funcții pentru aprinderea/stingerea led-ului, pentru fiecare culoare

Rezultate Obţinute

almost.jpg

Concluzii

  • A fost o experiență utilă și interesantă, uneori distractivă, alteori terifiantă.
  • Recomand începerea proiectului din timp :-)
  • Multimetrul îți e cel mai bun prieten!

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

pm/prj2015/fpapa/ionut_ciuta_xo.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0