Adrian-Mihai IOSIF - LED Cube

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Am ales ca proiect cubul de led-uri deoarece mi-ar placea sa am un astfel de ornament acasa, facut de mine.

Pentru a-l face mai interesant, am decis sa corelez jocul acestuia de lumini cu mediul exterior printr-un senzor de temperatura. De asemenea, pentru interactivitate, am decis sa introduc posibilitatea varierii iluminarii prin butoane.

Descriere generală

Schema bloc:

Logica proiectului este urmatoarea: Senzorul de temperatura impreuna cu butoanele, vor genera un input ce va fi prelucrat prin microprocesorul ATMEGA 324, care pe baza acestuia va genera, in final, jocul corespunzator de lumini al cubului de LED-uri.

Hardware Design

Componente:

  • Placa de baza ATMEGA 324
  • Butoane selectie/control
  • Cub de Led-uri 3mm 4x4x4
  • 4 * BC337
  • 4 rezistente 2k2
  • Placa test 100 x 150
  • 16 rezistente 220 ohmi
  • 1 senzor lumina brick (PT15-21C/TR8)

Software Design

  • Mediu de dezvoltare folosit: WinAvr + Programmer's notepad + bootloader laborator
  • Fisierul cube.c (Sectiunea 'Downloads') contine implementarea propriu-zisa a iluminarii cubului.
  • Sunt prezente doua moduri de iluminare: miscare browniana(selectie random nivele + leduri), si miscare liniara(fiecare led este luminat pe rand).
  • Se realizeaza la inceputul rularii o medie a parametrului de lumina primit de la senzor, si in functie de limitele in care variaza acest parametru, viteza de iluminare se schimba.
  • Pentru implementarea modurilor diferite de iluminare, am folosit o variabila stare, care se modifica in functie de apasarea unui buton (stare = (stare + 1) % nr_stari).

Rezultate Obţinute

Am obtinut un cub de leduri 4x4x4 ce reactioneaza la un stimul luminos exterior. Am remarcat ca nu pot obtine diferente prea vizibile intre stari cu senzorul de temperatura, asa ca am inlocuit senzorul de temperatura cu unul de lumina, care functioneaza fix dupa acelasi principii ca cel de temperatura (ADC).

Jocul de lumina variaza in functie de intensitatea luminoasa, si poate fi schimbat si prin butonul aflat pe PD6, osciland prin mai multe variante de iluminare.

Concluzii

Proiectul a fost laborios mai ales din punctul de vedere al realizarii hardware (foarte mult de lipit pe partea de cub), dar si distractiv in acelasi timp.

Odata terminata partea hardware, scrierea programului a fost o placere, incercand sa creez niste jocuri de lumini placute ochiului si care sa raspunda vizibil/corespunzator stimulilor exteriori.

Download

Arhiva ce contine codul si makefile-ul aferent → genereaza hex-ul ce poate fi pus pe placuta. cube_program_adrian_iosif.zip

Jurnal

  • 29/04/2015 → Am terminat placa de baza
  • 30/04/2015 → Am introdus schema bloc si descrierea generala a proiectului in cadrul wiki-ului
  • 12/05/2015 → Inceput hardware cub
  • 21/05/2015 → Terminat parte hardware
  • 27/05/2015 → Finalizat software
  • 28/05/2015 → Finalizat wiki

Bibliografie/Resurse

pm/prj2015/ddragomir/the_dude.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0