Andreea Georgiana MIHAI - Memory Game

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

  • Proiectul reprezinta un joc de memorie. Jucatorul urmareste pe LCD o succesiune de pasi, pe care trebuie mai apoi sa ii reproduca intocmai.
  • Jocul are ca scop atat relaxarea, precum orice alt joc, cat si verificarea puterii de concentrare si abilitatii de a retine si reproduce un anumit numar de pasi.
  • Exista 10 level-uri, cu nivele de dificultate din ce in ce mai ridicate, precum si runde bonus, unde jucatorul trebuie sa fie putin mai atent (intrucat pasii de urmat nu sunt insotiti si de sunet), fiind insa rasplatit cu puncte extra.
  • Consider ca acest joc este util pentru altii intrucat este fun si necesita viteza si atentie, iar pentru mine a fost util pentru ca am avut ocazia sa aplic cunostintele dobandite la laborator intr-un proiect propriu, si sa vad si rezultatele obtinute

Descriere generală

  • Jocul este compus din 10 level-uri, de dificultate din ce in ce mai mare.
  • Pe LCD este afisata o succesiune de pasi (LEFT,RIGHT), insotiti de sunete aferente, ceea ce ii face mai usor de retinut.
  • Jucatorul va urmari aceeasta succesiune, apasand butoanele corespunzatoare (LEFT,RIGHT), pe ecran aparand de asemenea corespondentul lor si buzzer-ul emitand sunetele corespunzatoare. Daca este gresit un pas, jocul se termina, insa daca toti pasii sunt corecti, se va trece la nivelul urmator.
  • Exista runde bonus, unde jucatorul va castiga puncte extra. De aceasta data, pe ecran va aparea Chuck, care se va deplasa stanga-dreapta, insa miscarile lui nu vor fi insotite si de sunete, ceea ce il va face mai greu de urmarit. Daca jucatorul reuseste sa introduca succesiunea corecta, va castiga un punct, iar daca va gresi, se va trece la nivelul urmator.

Schema bloc

Hardware Design

Lista piese

  • Placuta + piese de baza 55 Lei
  • LCD 16×2 35 Lei
  • Slot card SD 15 Lei
  • 3 Barete mama 12 Lei
  • Placuta cu fotorezistenta 5 Lei
  • 3 Butoane + 1 tranzistor 2 Lei
  • 1 Buzzer 6 Lei

Schema electrica

Software Design

Mediu de dezvoltare

  • WinAVR
  • Programmer's Notepad
  • HIDBootFlash
  • Sistemul de operare utilizat: Windows
  • Schema electrica: Eagle

Algoritmi

  • Algoritm pentru generarea random a modelului de urmat
  • Algoritm pentru verificarea corectitudinii input-ului utilizatorului

Surse

  • memoryGame.c
  • lcd.c
  • lcd.h

Rezultate Obţinute

Concluzii

Proiectul a fost cu siguranta interesant, procesul realizarii placutei fiind o experienta noua, care ne-a permis sa punem in practica cunostintele dobandite la laborator. De asemenea, am putut sa-mi aleg o tema pe care mi-a placut sa o implementez, si cu ajutorul careia am fixat mai bine unele notiuni.

Realizarea placutei a durat cam mult, a necesitat multa atentie si indemanare, si de aceea nu am avut la dispozitie timpul necesar pentru a implementa un joc mai complex, desi mi-as fi dorit asta. Am intampinat de asemenea si probleme tehnice cu slotul pentru card SD (pe care nu l-am mai folosit in final), ceea ce a redus si mai mult posibilitatile implementarii unui joc mai complex.

Download

Sursele proiectului:

memorygame_andreea_mihai.zip

Jurnal

Bibliografie/Resurse

Resurse Software

  • Laborator 1
  • Datasheet LCD
pm/prj2015/anitu/mihaiandreea.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0