Brînduşa-Ioana NICULAE - Tamagotchi

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Voi implementa un joc simplu de tamagotchi.

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • ce face: un avatar care isi schimba starea; aceasta va fi reflectata de display-ul de pe LCD, LED-urile de pe placa auxiliara;
  • care este scopul lui: interactiunea cu avatarul si asigurarea ca ii sunt indeplinite conditiile minime de supravietuire;

Descriere generală

Hardware Design

Lista de piese folosite:

1. Placa de baza:
  * Trecerea placii de baza la 3.3V: tranzistor LE33, condensator electrolitic 10μF;
2. Placa auxiliara:
   *Ecran LCD Nokia 3410;
   * 4 LED-uri rosii 5mm;
   * 4 LED-uri verzi 5mm;
   * 3 butoane pushbutton;
   * 8 rezistente 1k;
   * 1 buzzer 12mm;
   * 1 motoras;
   * 1 tranzistor NPN;
   * 1 rezistenta 2k2;
   * 14 pini;
   * 22 cabluri mama-mama;
   * cabluri de cupru pentru conexiuni;

Schema electrica:

Placuta de baza:

Placuta auxiliara:

LCD Nokia 3410:

Software Design

Algoritmul de functionare este urmatorul:

  • starea avatarului este data de 3 parametri: foame, somn, si igiena;
  • acesti 3 parametri pornesc de la o stare neutra ca si valoare;
  • la intervale aleatoare de timp, una din aceste stari poate fi afectata scazandu-i valoarea;
  • daca vreunul dintre acesti parametri scade sub o limita inferioara, se aprinde LED-ul rosu corespunzator;
  • daca vreunul dintre acesti parametri are o valoare suficient de mare, se aprinde LED-ul verde corespunzator;
  • daca starea generala(data de suma celor 3 parametri) este suficient de buna, se aprinde si al 4-lea LED verde si se activeaza motorasul;
  • daca starea generala este sub limita inferioara, se aprinde si al 4-lea LED rosu si se activeaza buzzer-ul;
  • schimbarea starilor se face prin cele 3 butoane din josul placutei;
  • butonul din dreapta sus are rolul de a selecta parametrul ce trebuie modificat;
  • butonul din dreapta jos imbunataseste parametrul selectat;
  • butonul din stanga inrautateste parametrul selectat;
  • in momentul in care se activeaza si al 4-lea LED, se modifica si imaginea avatarului pe LCD;
  • imaginile proiectate pe LCD le-am obtinut folosind aplicatia FastLCD din arhiva atasata;

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare: Porgammer's Notepad impreuna cu WinAVR in Windows;
  • librării şi surse 3rd-party: LCD Nokia 3310 (PCD8544) Driver In WinAVR(Avr-Gcc)

Rezultate Obţinute

Nu am reusit sa corectez toate conexiunile pentru a obtine un proiect functional in scopul in care a fost proiectat.

Concluzii

Desi implementarea nu pare prea complicata, exista multe erori de hardware, de conexiune, de compatibilitate care pot aparea si care ingreuneaza procesul.

Download

Sursele proiectului: tamagotchi.zip

Driver-ul pentru ecran:(diferenta fata de LCD Nokia 3310 este rezolutia): lcd_pcd8544_v026rev1.zip

Pozele folosite ca surse impreuna cu echivalentul lor in cod obtinut din FastLCD.exe: avatari.zip

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2015/amusat/tamagotchi.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0