Brînduşa-Ioana NICULAE - Tamagotchi
Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Introducere
Voi implementa un joc simplu de tamagotchi.
Prezentarea pe scurt a proiectului:
ce face: un avatar care isi schimba starea; aceasta va fi reflectata de display-ul de pe LCD, LED-urile de pe placa auxiliara;
care este scopul lui: interactiunea cu avatarul si asigurarea ca ii sunt indeplinite conditiile minime de supravietuire;
Descriere generală
Hardware Design
Lista de piese folosite:
1. Placa de baza:
* Trecerea placii de baza la 3.3V: tranzistor LE33, condensator electrolitic 10μF;
2. Placa auxiliara:
*Ecran LCD Nokia 3410;
* 4 LED-uri rosii 5mm;
* 4 LED-uri verzi 5mm;
* 3 butoane pushbutton;
* 8 rezistente 1k;
* 1 buzzer 12mm;
* 1 motoras;
* 1 tranzistor NPN;
* 1 rezistenta 2k2;
* 14 pini;
* 22 cabluri mama-mama;
* cabluri de cupru pentru conexiuni;
Schema electrica:
Placuta de baza:
Placuta auxiliara:
LCD Nokia 3410:
Software Design
Algoritmul de functionare este urmatorul:
starea avatarului este data de 3 parametri: foame, somn, si igiena;
acesti 3 parametri pornesc de la o stare neutra ca si valoare;
la intervale aleatoare de timp, una din aceste stari poate fi afectata scazandu-i valoarea;
daca vreunul dintre acesti parametri scade sub o limita inferioara, se aprinde LED-ul rosu corespunzator;
daca vreunul dintre acesti parametri are o valoare suficient de mare, se aprinde LED-ul verde corespunzator;
daca starea generala(data de suma celor 3 parametri) este suficient de buna, se aprinde si al 4-lea LED verde si se activeaza motorasul;
daca starea generala este sub limita inferioara, se aprinde si al 4-lea LED rosu si se activeaza buzzer-ul;
schimbarea starilor se face prin cele 3 butoane din josul placutei;
butonul din dreapta sus are rolul de a selecta parametrul ce trebuie modificat;
butonul din dreapta jos imbunataseste parametrul selectat;
butonul din stanga inrautateste parametrul selectat;
in momentul in care se activeaza si al 4-lea LED, se modifica si imaginea avatarului pe LCD;
imaginile proiectate pe LCD le-am obtinut folosind aplicatia FastLCD din arhiva atasata;
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
Rezultate Obţinute
Nu am reusit sa corectez toate conexiunile pentru a obtine un proiect functional in scopul in care a fost proiectat.
Concluzii
Desi implementarea nu pare prea complicata, exista multe erori de hardware, de conexiune, de compatibilitate care pot aparea si care ingreuneaza procesul.
Download
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.