Cătălin-Constantin UŞURELU - Space Impact

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Implementarea jocului Space Impact pe un display de Nokia 3310.

Controls

  • Butoane pentru directii: sus, stanga, jos, dreapta
  • Buton Fire
  • Buton Pause

Motivatie

Space impact este unul dintre cele mai cunoscute jocuri tip arcade si preferatul meu joc de acest gen. Consider ca este un proiect interesant care combina atat partea software cat si hardware.

Descriere generală

Hardware Design

Costuri

Nume piesă Cost unitar Număr unități Cost total
LCD Nokia 3310 15,00 RON 1 15,00 RON
Rezistență 3k3 0,10 RON 5 0,50 RON
Rezistență 1k8 0,10 RON 5 0,50 RON
Diodă 1N4004 0,25 RON 2 0,50 RON
Condensator 10uF 0,25 RON 1 0,25 RON
Buton 0,70 RON 6 4,20 RON

Schema Eagle

Simulare proteus

Software Design

Mediu de programare: WinAVR

Driverul de Nokia 3310 folosit este cel de la Quantum Torque.

Pentru simularea in Proteus am folosit aceasta librarie. Atentie! Se pare ca nu merge decat pe o versiune de Proteus 7 (eu am testat cu 7.1, pe 8 nu merge).

Jocul implementeaza un nivel custom made din Space Impact, cu nave asemanatoare cu cele din jocul original. Scopul jocului este de a distruge cat mai multi inamici.

In mare parte am scris in fisierul README din arhiva toate detaliile legate de implementare.

Arhiva cu sursele proiectului, fisierul de simulare Proteus si schemele de pe acest wiki: space_impact.zip

Rezultate Obţinute

Proiectul final:

Exemple rulare pe LCD:

Video youtube: http://youtu.be/fCoJDCxfHds

In final am obtinut o implementare basic a jocului Space Impact, 100% functionala si din cate am testat fara bug-uri evidente :) .

Concluzii

Proiectul a fost foarte interesant, am avut ocazia sa fac in sfarsit si ceva practic cu electronica invatata in facultate si de asemenea am fost nevoit sa folosesc cat mai eficient hardware-ul pus la dispozitie … imi aduce aminte de vremurile cand programam in Borland C, tot pe 16 biti si trebuia sa folosesc spatiul cat mai eficient, doar ca aici am avut la dispozitie doar 2K de RAM.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2014/dtudose/11.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0