Georgiana-Elena DĂNILĂ - Cub de leduri muzical

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul va fi reprezentat de un cub de leduri de dimensiune 4x4x4. Va exista un cititor de caduri si un difuzor pentru redarea melodiilor, iar ledurile se vor aprinde pe ritmul muzicii.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Cele 16 leduri de pe fiecare nivel al cubului sunt conectate la pinii PA0-PA7 si PC0-PC7, iar fiecare dintre cele patru nivele ale cubului sunt conectate la 4 dintre pinii PD.

Difuzorul este conectat la microcontroler prin pinul OC1A(PD5).

Cititorul de carduri se leaga la ATMega prin pinii PB4-PB6.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

  • listă de piese
  • scheme electrice
  • diagrame de semnal
  • rezultatele simulării

Lista de piese necesare:

  • Pentru cub:
  • * 64 leduri
  • * 16 rezistente 100R
  • * 4 rezistente 2k2
  • * 4 tranzistoare BC337
  • Pentru difuzor:
  • * difuzor
  • * 1 condensator 100microF
  • Pentru melodii:
  • * cititor carduri
  • * card SD
  • * 3 rezistente 3k3
  • * 3 rezistente 1k8
  • * 1 condensator 100nanoF
  • * 1 condensator 10microF

Schema electrica pentru cubul de leduri este urmatoarea:

Schema electrica pentru cititorul de carduri este schema din laboratorul 4:

Schema electrica pentru difuzor este urmatoarea:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Proiectul este functional, insa nu am mai avut timp sa scriu si programul software asa cum mi-as fi dorit. Am pornit de la codul laboratorului 3, putin modificat.

Concluzii

A fost un proiect destul de dificil in ceea ce priveste lipirea componentelor, foarte migalos. Ar fi trebuit sa ma apuc mai devreme de el, si sa fiu mai organizata in realizarea lipiturilor. Principala cauza a intarzierii a fost ca nu am avut de la inceput o lista completa a componentelor necesare, si a trebuit sa mai fac rost de ele pe parcurs.

Ideal ar fi sa incepeti cumpararea pieselor din timp, pentru ca exista o mare sansa sa nu mai gasiti pe la magazine componente de care aveti nevoie, pe ultima suta de metri(cum am patit eu :))

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

  • prin aprilie am cumparat primele piese, cele trecute in lista de componente hardware de mai sus
  • am inceput cu lipirea cubului, urmarind proiectul de pe instructables http://www.instructables.com/id/LED-Cube-4x4x4/
  • apoi am realizat conexiunea intre placa de baza si placa mea de test pentru cub
  • am cumparat restul componentelor, de care am realizat ca am nevoie, si anume: o placuta de test mai mare, conectori panglica, barete pini mama si tata
  • in ultimele zile de proiect am terminat de lipit si difuzorul si cititorul de carduri
  • din pacate nu am mai avut timp sa programez micrcontrolerul
  • am pornit de la laboratorul 3 cu scrierea codului

Am inceput cu lipirea fiecarui nivel alcubului in parte, apoi le-am asamblat

Rezultatul final - vedere fata

Rezultatul final - vedere spate

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2014/ddragomir/cubledurilumini.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0