Vlad-Cosmin OZUNU - Joc de X si 0 folosind o matrice de led-uri

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul meu reprezinta un joc de X si 0 cu unul sau 2 jucatori. Fiecare din cei 2 jucatori isi poate aprinde, pe rand, cate un led, simuland in acest mod un joc de X si 0. De mentionat este faptul led-urile vor fi setate in 2 culori diferite, cate una pentru fiecare jucator.

Descriere generală

Schema bloc asociata:

  1. Butoane → ajuta la navigarea pe matricea de led-uri si la setarea led-ului ales de fiecare jucator;
  2. ATmega 324 → preia comenzile de la butoane si le transmite led-urilor;
  3. Matricea de led-uri → pastreaza led-urile alese aprinse, reprezentand mutarile deja realizate de jucatori;

Hardware Design

Schema electrica Led-uri:

Schema electrica butoane:

Lista componente:

  • 9 rezistente
  • 9 Led-uri bicolore(rosu-galben)
  • 5 butoane
  • fire de legatura

Software Design

Pentru realizarea partii software, am utilizat WinAvr, Programmer's Notepad si Eagle(pentru realizarea schemei electrice).

Jocul de X si 0 permite mai multe moduri de joc:

  1. SinglePlayer - in care jucatorul uman poate juca impotriva unui Bot ce utilizeaza backtracking si diverse strategii pentru a-si alege mutarea
  2. Multiplayer - mai exact, player vs player. Jucatorii pot naviga matricea de leduri prin intermediul celor 4 butoane laterale si isi pot alege mutarile corespunzatoare randului lor prin intermediul butonului central.

Rezultate Obţinute

Din cauza unui eveniment nefericit in urma caruia mi-a facut scurt placuta, nu am putut testa partea software. Proiectul este implementat numai player vs player, caci nu am avut timp sa realizez si partea software a botului. Am scris totusi un fisier care contine comportamentul botului insa nu am avut timp sa il adaptez la a functiona pe placuta.

Concluzii

Este un proiect foarte interesant, simplu de facut, insa necesita destul de mult timp pentru a-l putea duce la capat. Daca mi-as fi dat silinta mai mult de la inceputul perioadei de realizare a proiectului si nu mi-as fi ars portul USB de pe placuta, as fi putut duce proiectul la capat cu succes. Deci, incepeti mai din timp lucrul la proiect ca sa nu intrati in criza de timp!

Download

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2014/ddragomir/71192.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0