Claudiu-Ionut BARONEA - Joc Tetris

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul ales reprezinta implementarea popularului joc 2D Tetris cu ajutorul unui ecran LCD si a unui accelerometru. Cu ajutorul ecranului LCD, se vor afisa piesele si progresul facut de utilizator, iar cu ajutorul accelerometrului, jucatorul va putea misca piesele stanga sau dreapta si le poate plasa unde doreste.

Scopul proiectului, din punctul meu de vedere, consta in asimilarea cunostintelor de programare cu microcontroller-ul AtMega 324, conectarea si programarea unui ecran LCD, si de asemenea utilizarea unui accelerometru pentru a manipula datele. Din punctul de vedere al utilizatorilor, scopul este unul recreativ, pentru divertisment.

Ideea de la care am pornit a fost implementarea cerintelor laboratorului 6 de PM. Am fost inspirat de modul in care se comporta un accelerometru si cum il putem folosi pentru a obtine date si a interactiona cu microcontrollerul.

Utilitatea proiectului consta in familiarizarea cu microcontrollere si diverse componente electronice, cat si crearea unei placute de baza.

Descriere generală

Hardware

  • Ecran Grafic LCD - va fi folosit pentru desenarea pieselor specifice jocului Tetris, si a diferitelor etape ale jocului.
  • Accelerometru - va fi folosit pentru a putea interactiona cu piesele din joc, cu ajutorul acestuia putand muta o piesa individuala fie stanga, fie dreapta.

Software

  • Programul va genera in centrul ecranului cate o piesa de forma random de fiecare data cand piesa precedenta este plasata jos. In functie de datele primite de la accelerometru, piesa va fi translatata stanga sau dreapta. De fiecare data cand se construieste o linie orizontala continua, constructia se translateaza in jos.

Hardware Design

Lista Piese

Schema Electrica

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Concluzii

Fiind primul proiect de acest gen, nu am reusit sa ma documentez indeajuns de mult si sa rezolv dificultatile pe care le-am intampinat. Dar consider ca implementarea software este doar o parte din proiect. Am invatat cum se construieste o placa de la zero si cum interactioneaza fiecare componenta cu celelalte. De asemenea, am inteles cum se lucreaza cu microcontroller-ul AtMega 324P, si cum sa folosim toate functiile de care acesta dispune, si mai ales cum sa il programez.

Download

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2014/avoinescu/tetrisaccr.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0