Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul ales reprezinta implementarea popularului joc 2D Tetris cu ajutorul unui ecran LCD si a unui accelerometru. Cu ajutorul ecranului LCD, se vor afisa piesele si progresul facut de utilizator, iar cu ajutorul accelerometrului, jucatorul va putea misca piesele stanga sau dreapta si le poate plasa unde doreste.
Scopul proiectului, din punctul meu de vedere, consta in asimilarea cunostintelor de programare cu microcontroller-ul AtMega 324, conectarea si programarea unui ecran LCD, si de asemenea utilizarea unui accelerometru pentru a manipula datele. Din punctul de vedere al utilizatorilor, scopul este unul recreativ, pentru divertisment.
Ideea de la care am pornit a fost implementarea cerintelor laboratorului 6 de PM. Am fost inspirat de modul in care se comporta un accelerometru si cum il putem folosi pentru a obtine date si a interactiona cu microcontrollerul.
Utilitatea proiectului consta in familiarizarea cu microcontrollere si diverse componente electronice, cat si crearea unei placute de baza.
Hardware
Software
Lista Piese
Schema Electrica
Fiind primul proiect de acest gen, nu am reusit sa ma documentez indeajuns de mult si sa rezolv dificultatile pe care le-am intampinat. Dar consider ca implementarea software este doar o parte din proiect. Am invatat cum se construieste o placa de la zero si cum interactioneaza fiecare componenta cu celelalte. De asemenea, am inteles cum se lucreaza cu microcontroller-ul AtMega 324P, si cum sa folosim toate functiile de care acesta dispune, si mai ales cum sa il programez.
Schematic Accelerometru - https://sparkfun.com/datasheets/Sensors/Accelerometer/MMA7361-Breakout-v11.pdf
Datasheet Accelerometru - https://www.sparkfun.com/datasheets/Components/General/MMA7361L.pdf
Datasheet LCD - https://www.sparkfun.com/datasheets/LCD/Monochrome/Corrected-SFE-0016-DataSheet-08884-SerialGraphicLCD-v2.pdf