Ion MANASIA - Cub cu leduri

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul consta intr-un cub format din 64 de leduri de diferite culori. LED-urile se vor aprinde sub o anumita forma, realizand un joc de lumini.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

  • listă de piese
  • scheme electrice
  • diagrame de semnal
  • rezultatele simulării

Lista de piese:

- 64 LEDuri rosii, galbene si verzi

- 4 tranzistoare BC337

- 4 rezistente 2k2 ohmi

- 16 rezistente 220 ohmi

- bareta SIL

- fire de cupru

Schema electrica:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Am folosit programul WinAVR, Programmers`s Notepad ca editor si bootloadHID pentru incarcarea programului.

Algoritm: programul consta intr-un joc de lumini ce se desfasoara astfel: se aprind ledurile de sus in jos pe rand( in cascada), apoi se aprind pe coloane pare/impare, dupa care urmeaza sa se aprinda de jos in sus consecutiv fiecare nivel.

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Acest proiect a fost unul foarte interesant, care a necesitat, insa, foarte multa atentie deoarece se puteau arde foarte usor LED-urile. Am invatat multe lucruri noi despre electronica, mi-am dezvoltat abilitatile practice( cur ar fi lipitul firelor, componentelor etc) si de asemenea mi-am pus la incercare imaginatia in jocul de lumini al cubului.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

manasia_ion_led_cub.zip

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Saptamana 2 - 23 apr: lipirea tututor componentelor pe placa de baza

Saptamana 3 - 30 apr: achizitionare componente pentru cub

Saptamana 4 - 14 mai: construirea cubului si a placii de test

Saptamana 5 - 19 mai: implementarea algoritmului pentru cub

Saptamana 6 - 23 mai: prezentarea proiectului

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2014/avoinescu/ion.manasia.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0