Cristina VLĂDESCU - X si 0

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

  • Proiectul consta in implementarea unui joc X si 0 pe o matrice de leduri bicolore de dimensiune 3×3. Jocul poate fi jucat in doua feluri: player vs player si player vs bot. Pentru a castiga, un jucator va trebui sa aprinda toate ledurile de pe o linie, o coloana sau diagonala.

Descriere generală

Hardware Design

Leduri:

Butoane:

PCB:

Lista componente:

  • 9 leduri bicolore
  • 3 butoane
  • 3 rezistente de 100Ω
  • 18 rezistente smd de 470Ω

Software Design

Am folosit:

  • avr-gcc (Programmer's Notepad)
  • librarii folosite: avr/io.h
Am creat o structura care defineste un led in care sunt retinuti pinii, porturile si starea ledului(aprins/stins).Aceste leduri sunt organizate intr-o matrice de 3x3.
Jocul incepe cu jucatorul de culoare rosie, se aprinde primul led, un led care nu e selectat se aprinde si se stinde pana cand jucatorul apasa un buton care sa treaca la ledul dinainte sau la cel de dupa ledul curent. Dupa selectarea ledului, acesta ramane aprins. Jocul se termina cand pe o linie, coloana sau diagonala se afla aprinse trei leduri de aceeasi culoare. La terminare ledurile se aprind pe rand in culoarea castigatoare. Daca jocul s-a terminat fara castigatori, ledurile se aprind pe rand in ambele culori.
Un jucator poate reseta jocul in orice moment prin apasarea butoanelor stanga+dreapta in acelasi timp.
La inceputul jocului, jucatorul poate selecta modul player vs bot prin apasarea butonului din mijloc(select). Bot-ul verifica daca sunt aprinse doua leduri de culoarea lui pe o linie, coloana sau diagonala, daca da il aprinde si pe al treilea, moment in care castiga, daca nu verifica daca exista pe linii, coloane sau diagonale, doua leduri aprinse in culoarea adversara si aprinde il aprinde pe al treilea, blocand astfel adversarul. 

Rezultate Obţinute

Concluzii

Acest proiect a fost foarte interesant si mi-a placut sa lucrez la el dar, desi tema este destul de usoara, as fi avut nevoie de mai mult timp penrtu a-l finaliza.

Download

Jurnal

Bibliografie/Resurse

  • Laboratore PM
pm/prj2014/amusat/tictactoe.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0