Cristian GRIGORAŞ - RoboDrummer

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Ce face proiectul?: Dispozitiv ce reda un anumit ritm pe tempo-ul dat ca input.

Care e scopul?: Poate ajuta o trupa cu anumite ritmuri prestabilite

Idee: Am vazut acest dispozitiv folosit de o trupa si mi s-a parut o idee foarte interesanta pe care doresc sa o implementez.

Utilitate: Poate da un sunet specific, mai placut, unei melodii; poate umple golurile ritmice.

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Se pot adauga ritmuri specifice fiecarui bat. Motoarele se vor invarti inainte si inapoi sub un anumit unghi setat pentru a lovi toba.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

  • listă de piese
  • scheme electrice
  • diagrame de semnal
  • rezultatele simulării

Piese necesare:

  • 2 drivere ULM2003
  • 2 motoare pas cu pas (stepper)

Schema proiect:

Pentru a invarti motorul este nevoie de a activa pe rand bobina A, B, C, D

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Am folosit biblioteca avr in mediul de dezvoltare Visual C. Design: Am setat ca iesire pinii pe care am pus motoarele si am resetat portul respectiv. Pentru ridicarea batului am activat in pe rand pinii de intrare, iar pentru cobarare, am activat in mod invers aceeasi pini. Am ales sa fac 30 de rotatii pentru a putea auzi un sunet cat de cat puternic. Am tinut masura de 4/4 cu ajutorul unei variabile, iar dupa asta nu urmeaza decat creativitatea muzicala in aranjarea ridicarii si coborarii batului.

O problema pe care am intampinat-o a fost design-ul hardware al motorului pe care nu am putut sa-l modific software si anume:

 Motorul este setat la 64 de miscari pentru o rotatie completa, ceea ce a dus la incetinirea considerabila a ritmului.

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Puteti descarca filmul urmator pentru un mic demo: img_1713.mov.zip

Concluzii

In urma problemelor intampinate si a ideilor, pot spune ca am o mica introducere catre lumea microcontrolalelor.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Codul sursa: drummer.zip

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2014/amocanu/cristian.grigoras.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0