Vlad - Ioan NISTORICĂ - Snake

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Se va implementa un joc de Snake folosind un display de Nokia 3310.

Jocul va avea 3 moduri:

  • easy (sarpele merge prin pereti);
  • medium ( exista un chenar exterior);
  • hard (exista un chenar exterior, pereti in interiorul hartii si viteza sarpelui se mareste la fiecare punct de mancare luat).

Jocul va folosi 5 butoane: 4 pentru controlarea sarpelui si unul pentru selectarea modului de joc.

Descriere generală

Motivatie

Proiectul este interesant deoarece doreste sa implementeze un joc de Snake, care este unul dintre cele mai cunoscute, simple si relaxante jocuri, popularitatea fiind datorata mai ales prin folosirea acestuia de catre Nokia, in telefoanele sale.

Schema bloc

Schema Eagle

Proiectul foloseste placa de baza ce contine microcontrler-ul ATMega324PA prin care se leaga iesirile butoanelor si intrarile display-ului. Se mai foloseste si o placa de test pe care se regasesc display-ul si butoanele de control ale jocului. Butoanele vor fi legate la port-ul C (pinii 0 - 4), iar display-ul va folosi port-ul A (pinii 0 - 4).

Hardware Design

Listă de piese

Nume componenta De unde a fost cumparata componenta Cost per bucata Numar bucati Cost total Observatii
Rezistente de 3.3k Syscom 0.2 RON 5 1 RON -
Rezistenta de 1k Syscom 0.1 RON 1 0.1 RON -
Buton Syscom 0.6 RON 5 3 RON -
Placuta test Syscom 7 RON 1 7 RON -
Doide 1N4841 Syscom 1.5 RON 2 3 RON -
Condensator polarizat de 10uF Syscom 1 RON 1 1 RON -
Display de telefon Nokia 3310 - - 1 - -
Cablu plat 10 fire color 1m Conex Electronic 4 RON 1 4 RON -
Cost total: 19 RON

Legare display

Display-ul de Nokia 3310 a fost legat prin lipirea de pinii acestuia cu fludor de 0.25 mm la un cablu plat (pangliga). Prin folosirea cablului plat a fost mai usoara alinierea firelor la pinii diplay-ului.

Software Design

Software folosit:

  • Eagle
  • WinAvr, Programmer's Notepad
  • bootloadHID

Rezultate Obţinute

Rezultatul proiectului este un joc de snake functional.

Concluzii

Proiectul ales a fost unul interesant, ce ma ajutat sa imi consolidez cunostintele pentru aceasta materie. Jocul este in general usor de realizat. Dificultatea sa este data de legarea display-ului la placuta. Pentru aceasta legare am incercat doua tehnici: pentru prima varianta am incercat lipirea unor fire separate pe placa de baza a telefonului, dupa care am incercat alinierea acelor lipituri cu pinii ecranului; aceasta varianta nu a functionat.

A doua varianta, care a functionat, a fost lipirea directa a firelor unui cablu plat (fire legate) cu un fir de fludor foarte subtire (0.25 mm) direct la pinii ecranului.

Download

Schematic Eagle: vn_eagle_snake.sch

Surse: vn_surse_snake.zip

Jurnal

  1. Participarea la placutiada
  2. Cumparare, lipire componente si testare placa de baza
  3. Cumparare placa de test si componente
  4. Lipire componente pe placa de test, alegerea pinilor ce vor fii folositi la microcontroller si crearea legaturii intre placi
  5. Testare componente
  6. Scrierea si debug-area surselor jocului
  7. Completare wiki

Bibliografie/Resurse

Display

Data sheet pentru display: lcd_controller_pcd8544.pdf

Detalii pini display si mod de folosire: lcd_nokia_3310.shtml

Biblioteca folosita pentru interfatarea ecranului: 37

Microcontroller

Data sheet pentru ATmega324PA: doc2466.pdf

Software

pm/prj2013/sstegaru/9.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0