Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Space Invaders este o reproducere a jocului video arcade cu același nume.
Dezvoltat inițial de către Tomohiro Nishikado, este lansat pentru prima dată în anul 1978. La început a fost produs și vândut în Japonia și mai târziu și în Statele Unite. Space Invaders este unul dintre primele jocuri ale genului Shoot 'em up, scopul acestuia fiind supraviețuirea împotriva invaziilor extraterestre folosind un tun cu laser. În proiectarea acestui joc, Nishikado s-a inspirat din mai multe produse media cum ar fi jocul arcade Breakout (video game), The War of the Worlds și Star Wars.
Space Invaders este un joc bidimensional în care jucătorul controlează un tun cu laser prin mutarea acestuia pe orizontală în partea de jos a ecranului. Scopul jocului este de a învinge rândurile de extratereștri care avansează spre acesta. Jucătorul învinge un extraterestru, și câștigă puncte, prin împușcarea acestuia cu tunul laser. Înfrângerea extratereștrilor aduce un alt val, care este mai dificil, buclă care poate continua la nesfârșit.
Datele de intrare ale aplicației sunt preluate de la cele patru butoane ale dispozitivului (de la stânga la dreapta):
Figura următoare reprezintă diagrama bloc a dispozitivului.
Componente | Nr. buc. | Preț unitar (RON) | Preț total (RON) | Detalii |
---|---|---|---|---|
NINIGI TACT-64N-F | 4 | 0,21 | 0,84 | Microîntrerupător; SPST-NO; 0,05A/12VDC; 1,6N; 6x6mm; 4,3mm |
RAYSTAR OPTRONICS RG12864B-GHW-V | 1 | 97,65 | 97,65 | Afişaj: LCD; grafic; STN Positive; 128×64; gri; 75×52,7×8,9mm; LED |
SR PASSIVES CF1/4W-10K | 4 | 0,03 | 0,12 | Rezistor: de carbon; THT; 10kΩ; 250mW; ±5%; Ø2,3x6mm |
VISATON 2823 | 1 | 25,84 | 25,84 | Difuzor, miniatural, general; 0,2W; 8Ω; 900÷16000Hz; 23mm |
Costuri totale: 124,45RON
* Lista de piese și costurile totale nu conțin componentele de bază necesare etapei I.
* Prețurile includ TVA.
Figura următoare ilustrează schemele electrice ale circuitului.
Jocul Space Invaders este scris în limbajul de programare C. Pentru compilarea codului sursă este necesar avr-gcc din AVR Libc. Figura următoare ilustrează diagrama bloc a aplicației software.
Pentru a permite lucrul cu resursele grafice am dezvoltat - împreună cu Dorian DOGARU - driver-ul NT7108 pentru modulul LCD, biblioteca GLI și suita de aplicații GLI Tools. Biblioteca GLI este scrisă in limbajul de programare C și oferă suport pentru afișarea imaginilor și a font-urilor prin intermediul driver-ului NT7108. Suita de aplicații GLI Tools este scrisă în limbajul de programare Microsoft Visual C# și include GLI_BitmapEditor și GLI_FontGenerator.
Aplicația GLI_BitmapEditor permite desenarea unei imagini și generarea automată a codului aferent pentru afișarea acesteia pe dispozitiv. Imaginea următoare ilustrează aplicația GLI_BitmapEditor.
Aplicația GLI_FontGenerator permite alegerea unui font și a unui interval din setul de caractere ASCII standard și generarea automată a codului aferent pentru afișarea acestuia pe dispozitiv. Imaginile următoare ilustrează aplicația GLI_FontGenerator.
Activități | |
---|---|
Achiziționare componente de bază | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Realizare plăcuță de bază | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Programare cu ISP și AVR Studio | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Încărcare program test cu Bootloader USB | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Achiziționare componente suplimentare | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Extindere placuță de bază | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |
Dezvoltare aplicație software | <fc #008000>✔</fc> Rezolvat |